Kontakt
Przedszkole Publiczne Nr 27

G.II Odkrywcy

 

DRODZY RODZICE ZAPRASZAMY DO KONTAKTU   Grupa II - Odkrywcy, wychowawcy: mgr  Joanna Kłósek i mgr  Ewa Zych.

kontakt: starszakipp27@wp.pl

Rok szkolny 2024/2025

     

      

     

      

      

 

Rok szkolny 2023/2024

 Występ Alicji G. w Trzeciej Edycji Międzyprzedszkolnego Konkursu Języka Angielskiego.

    

 

Alicji G. (Gr. Odkrywcy) wykonuje utwór " Snowflake ".

    

 

XII MIĘDZYPRZEDSZKOLNY KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK - występuje grupa: Odkrywcy

     

 

Spotkanie Wigilijne - występuje grupa Odkrywcy.

     

 

     

 

Wizyta Św. Mikołaja w Grupie Odkrywcy.

     

 

PALUSZKOWE MALUCHY IV.

Przedszkolaki z grupy Odkrywcy rozpoczęły w roku szkolnym 2023/2024 swoją przygodę z pajączkiem Kazikiem w ramach projektu edukacyjnego wspierającego rozwój dzieci, opierającego się na Zabawach Paluszkowych, masażykach i aktywności manualno - plastycznej.

Dzieci bardzo polubiły pajączka Kazika i w jego towarzystwie wyknały zadania z pierwszego modułu zatytułowanego ,, Pajączek idzie do przedszkola".

 

  

  

 

 

 

 

 

Grupa Odkrywcy występuje z okazji Dnia Babci i Dziadka 

 

         

 

 Przedszkolaki  wykonują pastorałkę: W Biednej Stajeczce
 

         

 

 

 Wspólne wykonanie przez obie grupy pastorałki: "Wołek i Osiołek".

       

 

 

Grupa Odkrywcy śpiewa piosenkę o Mikołaju

 

 

 

 

Uwaga !! Ważna informacja !! Zdjęcia prac plastycznych oraz wydarzeń, bedą umieszczane w zakładce:  "Galeria  prac i wydarzeń"

 

 

BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE

  

  

 

KOŁA, KÓŁKA, KÓŁECZKA

  

  

 

ZAJĘCIA SENSORYCZNE

  

 

 

Uwaga !! Ważna informacja !! Zdjęcia z zajęć i prac plastycznych, bedą umieszczane w podstronie: "Galeria  prac"

 

Rozstrzygnięcie konkursu 

  

 

  

  

  

  

  

 

 

Pożegnanie dzieci idących do pierwszej klasy

 

  

  

   

  

    

  

  

  

  

 

 

Zagadnienia na czerwiec

KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY

 

  • Rozumienie dlaczego należy dbać o rośliny i zwierzęta.
  • Zrozumienie dlaczego ruch jest ważny- poznanie korzyści, jakie daje nam ruch.
  • Nabywanie świadomości, dlaczego należy jeść owoce i warzywa.
  • Poznanie jak i dlaczego powstaje smog i co ludzie powinni robić, żeby powietrze było mniej zanieczyszczone.
  • Rozumienie, że woda jest ograniczonym zasobem, którego nie wolno nam zanieczyszczać.

 

NA CO CZEKA PANI LATO

 

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Utrwalanie poznanych liter (6l).
  • Rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Poznawanie wybranych miejsc w górach.
  • Poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim.
  • Poszerzanie wiedzy na temat jezior.
  • Kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach, w tym rozwijanie kreatywności dzieci.

 

BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK

 

  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami bezpie­czeństwa podczas pobytu nad wodą.
  • Poznanie przez dzieci zasad bezpiecznego korzystania z roweru, deski oraz rolek.
  • Rozwijanie u dzieci ostrożności oraz dystansu w kontaktach z nieznajomymi psami.
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa (zachowy­wanie ostrożności wobec nieznajomych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności mówienia „nie” w sytuacjach mogących stanowić dla nich zagrożenie.
  • Zapoznanie dzieci z zagrożeniami wynikającymi z niewłaściwego posługiwania się urządzeniami elektrycznymi i gazowymi.
  • Rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego.
  • Zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas burzy.
  • Omówienie zasad bezpiecznego wakacyjnego wypoczynku.

 

Do nauki na czerwiec:

WIERSZ:

,,Nad morzem”

 

Autor:  Agata Dziechciarczyk

 

Wakacje, wakacje

Jedziemy nad morze

Pobawimy się wesoło

W chłodnej, morskiej wodzie

 

Poszukamy w wodzie

Bursztynów, muszelek

Przywieziemy z podróży

Skarbów bardzo wiele.

PIOSENKA:

WSZYSCY SOBIE POMAGAMY

( Anna Brych – Szkolenia z Wyobraźnią)

 

Lubimy różne filmy, czytamy różne książki,

bo każdy z nas ma swoje ukochane.

To dobrze, że tak mamy, różnimy się od siebie, bo potem świetnie się uzupełniamy.

 

REFREN

Wszyscy sobie pomagamy,

pomagamy sobie.

 Z koleżanką i kolegą

więcej mogę zrobić.

 

Jeździmy na rowerze,

wspinamy się na skałki,

bo każdy z nas uwielbia coś innego.

To dobrze, że tak mamy,

różnimy się od siebie,

bo potem świetnie się uzupełniamy

 

REFREN : Wszyscy sobie pomagamy…

 

Sport ważny jest dla niego,

 a dla niej ważny balet,

bo każdy z nas się czymś interesuje.

To dobrze, że tak mamy, różnimy się od siebie,

bo potem świetnie się uzupełniamy.

PIOSENKA NA POŻEGNANIE

( Anna Brych – Szkolenia z Wyobraźnią)

 

Miło było się spotykać przez długie tygodnie, razem bawić się i uczyć tak było wygodnie. Teraz nadszedł czas rozstania

naszej świetnej paczki,

 więc mówimy do widzenia!

Pa, pa, pa robaczki!

 

REFREN

 Żegnamy się, żegnamy się,

do siebie machamy.

Żegnamy się, żegnamy się,

piątki przybijamy

To nasze pożegnanie

 więc będzie żółwik, beczka,

paluszek, łokieć, czółko,

na koniec biedroneczka.

 

Dobrze było razem chodzić na wszystkie zajęcia, występować w przedstawieniach i obchodzić święta. Teraz nadszedł czas rozstania naszej supergrupy, więc do zobaczenia krzyczmy i róbmy przytupy!

 

Tak wspaniale razem było

 spędzać każdą chwilę, mówić, słuchać, śpiewać, tańczyć przez całe godziny.

Teraz nadszedł czas rozstania

naszej cud drużyny, więc kłaniamy się do ziemi chłopaki, dziewczyny!

 

 

Wycieczka do Wioski Indiańskiej

  

 

   

  

  

 

  

 

Dzień Sportu

  

  

 

Grupa Odkrywcy - Dzień Mamy i Taty

 

  

  

  

  


 

 

Zakodowane kwiaty dla Mamy i Taty

  

  

 

 

Zakodowany motyl 

   

  

 

 

Wizyta w bibliotece

  

  

 

Zakodowany wóz strażacki

   

 

 

ZAGADNIENIA  NA  MAJ

 

GDZIE JEST NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE NA ŚWIECIE
-poznanie swojej miejscowości ,poznanie jej historii oraz jej zabytków
-poznanie legend, opowieści związanych z powstaniem Państwa polskiego
-wzbogacenie wiadomości dzieci o Unii Europejskiej 
- utrwalenie symboli narodowych i jak się z nimi obchodzić


ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY
-zapoznanie z roślinami i zwierzętami ekosystemu łąki
-poznanie wybranych zwierząt ( kreta, mrówek,motyli , pszczół)
-poznanie etapów rozwoju motyla i żaby
-poznanie barw ochronnych i jakie ma znaczenie w świecie zwierząt


OGIEŃ,OGIEŃ
-zapoznanie dzieci z ciężką i odpowiedzialną pracą strażaka
-zapoznanie ze skutkami zabawy ogniem
-przypomnienie o konieczności przestrzegania bezpieczeństwa przeciwpożarowego


JAK DALEKO PADA JABŁKO OD JABŁONI
-wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną 
-udział dzieci w organizacji uroczystości przedszkolnych
-wdrożenie dzieci do zgodnej zgodnej zabawy i uprzejmego zachowywania się


CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCI
-zapoznanie dzieci z pojęciem przyjaźń
-utrwalenie wiedzy dotyczącej pokrewieństwa
-dostrzeganie różnic i podobieństw wśród dzieci różnych narodowości

 

 

Barwy Polski - praca dzieci 6 letnich ( serce ), 5 letnich ( flaga )

  

 

 

Grupa Odkrywcy. Uczymy Dzieci Programować - Zakodowane regiony Polski

 

  

  

  

 

 

"Ekorobot'' - prace plastyczne dzieci 6- letnich

 

  

  

 

 

Kolorowe kosze do segregacji śmierci '' - prace plastyczne dzieci 5-letnich

 

  

  

 

Zajączki Wielkanocne

  

 

Prace plastyczne o tematyce Wielkanocnej: 

Kurczątko w skorupce, Kartka Wielkanocna

i Koszyczek z pisankami

  

  

 

  

 

 

 

Praca plastyczna: Kameleon

 

    

 

Praca plastyczna: Słoń

  

  

  

 

 

Praca plastyczna: Maska Geparda

 

 

Praca plastyczna: Lew

  

  

    

  

 

 

Zagadnienia na Kwiecień

 

  1. KTO OBRONI SŁONIA
  • Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Nazywanie poznanych liter – H, h (6l)
  • Utrwalenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki
  • Odkrywanie różnorodności umaszczenia zwierząt; poznanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt.
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych.
  • Rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
  • Oswajanie z nowoczesnymi technologiami.

 

  1. JAKIE WZORY I KOLORY SĄ LUBIANE PRZEZ PISANKI
  • Poznawanie zwyczajów wielkanocnych.
  • Nazywanie poznanych liter – Ł, ł (6l)
  • Zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów; zapoznanie z pojęciem pieniądza (6l)
  • Rozwijanie ekspresji twórczej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Przypomnienie zasad kulturalnego zachowywania się przy stole.
  • Poznawanie różnych sposobów ozdabiania jajek na Wielkanoc.

 

  1. JAK BYĆ EKO
  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów.
  • Nazywanie poznanych liter – Z, z (6l)
  • Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości; Ćwiczenie umiejętności porównywania długości.
  • Wykonanie upcyklingowych prac plastycznych.
  • Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni.
  • Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw zagrażających ziemi ze strony człowieka.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych.
     
  1. KTO WYMYŚLIŁ NASZĄ FLAGĘ
  • Rozwijanie postawy patriotycznej.
  • Nazywanie poznanych liter – Ż, ż (6l)
  • Zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi.
  • Utrwalenie polskich symboli narodowych.
  • Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.
  • Zapoznanie ze związkiem państw europejskich – Unią Europejską.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Wiersz i piosenka do nauki na kwiecień

WIERSZ DO NAUKI

PISANKI autor:  Dorota Gellner

 

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia.

 Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia

PIOSENKA DO NAUKI

I. PODRÓŻ DO DŻUNGLI

        sł. i muz. Klaudia Kurjan

              (Nutki dla Smyka)

Refren

Podróż do dżungli, chodź razem z nami,

 Afryka wita, ze zwierzętami. /x2

A kogo dziś spotkamy,

może wiesz, wiesz, wiesz?

 

  1. Aligator płynie, może nas ominie,

kłapie paszczą kłap, kłap, kłap! /x2

 

2. Małpy figle psocą, na drzewach wysoko,

     skaczą razem hop, hop, hop. /x2

 

3. Zielone papugi, co dziób mają długi

     lecą szybko fru, fru, fru! /x2

 

4. A tam pod palmami, węże pod nogami,

    syczą głośno sss, sss,sss! /x2

PIOSENKA DO NAUKI

II. WIELKANOCNY KOSZYK

                 ( PIOSENKI WIOSENKI)

sł. i muz.  Anna Brych

ZWROTKA 1

Wielkanocny koszyk pełen niespodzianek: kolorowe jajka pięknie ozdabiane,

kolorowe jajka pięknie ozdabiane.

 Ko-ko-ko, ko-ko-ko, ko-ko-ko.

 

ZWROTKA 2

Wielkanocny koszyk pełen smakołyków: lukrowany baranek na dnie w koszyku, lukrowany baranek na dnie w koszyku.

 Be-be-be, be-be-be, be-be-be.

 

ZWROTKA 3

Wielkanocny koszyk pełen jest radości:

zając dzieciom zostawił w koszyku słodkości, zając dzieciom zostawił w koszyku słodkości. Kic-kic-kic, kic-kic-kic, kic-kic-kic.

 

ZWROTKA 4

Wielkanocny koszyk pełen jest zabawy:

Śmigu-dungus, bieganie wodą oblewanie, Śmigu-dungus, bieganie wodą oblewanie.

Hi hi hi, hi hi hi, hi hi hi hi.

 

 

Wiosenna łąka u Odkrywców

 

Praca plastyczna: Wesołe Kurki

 

  

  

  

  

 

 

Urodziny Aarona

 

  

  

 

Grupa Odkrywcy. Praca plastyczna - Wesoła kropelka wody- Światowy Dzień Wody.

 

 

Powitanie pani Wiosny

 

  

  

 

Praca plastyczna: Wiosenny kwiat

  

 

Robimy Marzannę 

 

  

  

 

 

Matematyczny obrazek

 

  

  

 

 

Recepty na pozytywne myślenie

 

 

 

 

Dzień dinozaura w Grupie Odkrywcy

 

 

 

 

Tłusty Czwartek w Grupie Odkrywcy

 

 

   

 

 

KONKURS ŚNIEŻNE BISTRO- ZIMA 2022

Przedszkolaki zdobywały wiedzę na temat racjonalnego dokarmiania zwierząt zimą

 

    

  

  

  

  

  

  

      

  

 

 

KARNAWAŁ W GRUPIE ODKRYWCY

                                                               

                                                                Karnawałowy waz- Nutki dla Smyka - Klaudia Kurjan, ,,Tańce i bale w Karnawale"

 

                                                               

                                                             SAMBA DE JANEIRO - EDUMUZ Maria Zofia Tomaszewska

 

  

  

 

 

 

Światowy Dzień Kota w grupie Odkrywcy

 

  


 

 

 

Grupa II Odkrywcy- zabawa twórcza R jak robot.

 

 

 

Walentynki w grupie Odkrywcy z Uczymy Dzieci Programować

 

  

 

 

 

11.II. 2022 PIĄTEK

Drogi Odkrywco:

Na podstawie wysłuchanego utworu opowiedz jak powstaje książka.

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

https://www.youtube.com/watch?v=Sfi381rhxUU

 

Posłuchaj piosenki pt. Książka przyjaciółka. Zatańcz przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=c-0-3V5WXq8

„Książka przyjaciółka” sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko

 

Zapamiętaj ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

 

Rozwiąż zagadki o baśniowych postaciach ( zabawa językowa autorstwa Wiesławy Żaby-Żabińskiej.) Rodzic czyta zagadki dotyczące bohaterów baśni:

 

1.Co to za dziewczynka w pośpiechu bal opuściła, a na dodatek – pantofelek zgubiła? (Kopciuszek)

2.Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie znajdują chatkę całą z piernika?

(Jaś i Małgosia)

3.Kiedy szła do babci, to wilka spotkała. I choć nie powinna, to z nim rozmawiała.

(Czerwony Kapturek)

4.Za jej urodę macocha ją wygnała do lasu ciemnego. Tam spotkała krasnoludki i królewicza młodego. (Śnieżka)

5.Na podwórku je tępiono. Nie wiedziało dlaczego. Gdy dorosło, łabędzie przyjęły go jak swego. (Brzydkie Kaczątko)

 

Zadanie dla dzieci 6-letnich:

Na jaką głoskę gra - interaktywna pt. Książki ( Ja nauczycielka)

https://view.genial.ly/5eaffc1398d6ea0d8c85530c

Powodzenia !

 

 

10.II. 2022 CZWARTEK

Drogi Odkrywco:

Posłuchaj piosenki  tygodnia pt. Lubimy bajki. Zaśpiewaj refren.

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

Wykonaj pracę plastyczną:

Narysuj kredkami, pisakami lub namaluj farbami swoją ulubioną postać z bajki.

 

Zgadnij  jaka to postać z bajki.

Quiz: Czy zgadniesz jaka postać z bajki się tutaj ukrywa??

https://www.youtube.com/watch?v=62t6zfigbX8

MASZERUJ I LICZ! - ćwiczenie W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=gGUWzJB4CeA

 

Zapraszam do zabawy.

Zaginiona książka – ćwiczenie pamięci wzrokowej.

(5 książek wybranych przez dziecko. Rodzic układa je jedna obok drugiej na dywanie, a dziecko zapamiętuje ich tytuły. Następnie dziecko zamyka oczy.  Rodzic chowa jedną z książek. Zadaniem dziecka jest podać tytuł książki, która została schowana).

 

Łączenie cech- gra interaktywna pt. Książki ( Ja nauczycielka)

https://view.genial.ly/5eb13a9afce0030d382654f0

Powodzenia !!

 

 

9.II. 2022  ŚRODA

Drogi Odkrywco:  

Posłuchaj opowiadania.

Biblioteka

https://www.youtube.com/watch?v=AkkNwUrFUHY

 

Odpowiedz na pytania.

Rodzic zadaje dzieciom pytania:

Jak się nazywa osoba, która pracuje w bibliotece?

Czym się ona zajmuje?

Czy wiesz, jak się nazywa pomieszczenie w bibliotece, w którym czyta się książki?

Co musimy zrobić, żeby wypożyczyć książkę?

Jak należy zachować się w bibliotece.

 

Zabawa ruchowa.

WINDA - zabawa W PODSKOKACH | PRZEDSZKOLE

https://www.youtube.com/watch?v=d_SdUs4E0pA

 

Zapraszam do wysłuchania bajki .

Franklin i książka z biblioteki - Słuchowisko - Kingusia czyta dzieciom.

https://www.youtube.com/watch?v=7AAqZGYHiPw

Opowiedz Rodzicom przygodę Franklina.

 Zatańcz przy piosence pt. Bajkowe marzenia (sł. i muz. Krystyna Gowik). https://www.youtube.com/watch?v=PfE0iyosJL4

 

 

Uczymy Dzieci Programować  - ścieżka – Kompetencje społeczne. Temat: Inaczej nie znaczy gorzej – różne rozwiązania, różne możliwości .

Tworzymy kod... by Kodowanie na dywanie Anna Świć on Genially

Należy stworzyć, przy pomocy symboli graficznych ( strzałek) kod, który zaprowadzi niebieski kubek na metę ( pole z czerwonym kubkiem), po drodze przechodząc przez wszystkie pola z kubkami .

Tworzenie kilku alternatywnych rozwiązań (wszystkie kody, które zaprowadziły bohatera na metę będą prawidłowymi rozwiązaniami).

Czym możemy kierować się wybierając najbardziej optymalny kod (długość kodu, przejrzystość). Wspólnie z rodzicem spróbuj wybrać ten najbardziej optymalny.

UWAGA:

Tworzenie każdego kodu (rysowanie strzałek) zaczynamy od zielonej kropki umieszczonej pod kratownicą.

Tworzymy trzy różne kody.

Aby rozpocząć rysowanie należy kliknąć w ołówek znajdujący się w prawym górnym rogu a następnie wybrać kolor.

Powodzenia!

 

 

 

Drodzy Rodzice i  drogie Dzieci.

Tematyką tego tygodnia będą nasze ulubione bajki. Dowiecie się co to jest biblioteka, jak z niej korzystać, jak należy się zachowywać. Wykonamy  prace plastyczne.
Prosimy Rodziców o odczytanie dzieciom proponowanych działań.

 

8. II. 2022 WTOREK - Dzień Bezpiecznego Internetu

Drogi Rodzicu.

Dzień Bezpiecznego Internetu to święto przechodnie, obchodzone na początku lutego. Zima to czas, kiedy dzieci spędzają przed komputerem bardzo dużo czasu. Warto zwrócić ich uwagę na edukacyjne serwisy, które jednocześnie bawią i uczą. W sieci czyha wiele niebezpieczeństw, przed którymi może uchronić dziecko odpowiednia edukacja .

Dzień Bezpiecznego Internetu to akcja  mająca na celu uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, jakie czekają na nie w Internecie. W trosce o dobro naszych dzieci apelujemy: RODZICU UWAŻAJ, CO TWOJE DZIECKO ROBI PRZY KOMPUTERZE!!!

 


Drogi przedszkolaku:

Zapraszam do obejrzenia bajki  pt. Mój przyjaciel Necio.

Bajka "Mój przyjaciel Necio" - czyta Tomasz Kot

https://www.youtube.com/watch?v=Iai4XRxyNgs

Necio wita w internecie

https://www.necio.pl/tematy/internet

Rozmowa Rodzica z dzieckiem: Internet - czy może być niebezpieczny?

Pytania do dziecka ( czyta Rodzic) :

Za pomocą jakich urządzeń można korzystać z Internetu? 

Jak myślisz – czy komputer, telefon komórkowy i Internet mogą być także niebezpieczne?

Co się może stać, kiedy ich niewłaściwie używamy?  

Czy  potrafisz podać przykład złego korzystania z tych urządzeń i Internetu.

 

Rodzice, stwórzcie wspólnie z dzieckiem kodeks bezpiecznego korzystania z Internetu:

Kodeks Bezpiecznego Internetu ( przykład )

1.Tylko dorośli włączają komputer.

2. Dzieci korzystają z komputera przez określony czas.

3. Rodzice instalują programy odpowiednie dla dzieci.

4. Dorośli korzystając z Internetu mają hasła, które znają tylko oni.

5. Gdy dziecko zauważy coś niepokojącego lub przypadkowo złamie zasadę - może wszystko

     powiedzieć Rodzicom, którzy znajdą sposób na każdy problem.

 

Pokoloruj Necia ( kolorowanka do pobrania i wydruku)

https://www.necio.pl/pobieranie/wydruki

Gra ,,Konstruktor” Gra polega na konstruowaniu urządzeń i pojazdów. W tym celu wystarczy przeciągać myszką elementy z prawej strony planszy, tak by dopasować je do obrysu przedmiotu widocznego po lewej stronie

https://www.necio.pl/gry/konstruktor

Necio zachęca- Wyjdź na dwór !!

https://www.necio.pl/video/wyjdz-na-dwor

 

 

PONIEDZIAŁEK  7. II. 2022

Drogi Odkrywco:

Posłuchaj opowiadania Barbary Szelągowskiej "Kłopoty Kopciuszka" SuperSmyki wyd. MAC

https://www.youtube.com/watch?v=Uu2fjGItg2E

Odpowiedz na pytania do opowiadania:

  • Jakie postacie z baśni są bohaterami opowiadania?
  • Czy znasz tytuły baśni, których są bohaterami?
  • Dlaczego Kopciuszek pytał o swój but akurat te postacie?

 

Opowiedz o swojej ulubionej książce.

Dziecko opowiada rodzicowi  o swojej ulubionej książce. Rodzic zadaje pytania pomocnicze:  Jaki jest tytuł twojej ulubionej książki?  Czy wiesz, kto jest autorem twojej ulubionej książki?  Jaką historię można przeczytać w twojej ulubionej książce?

 

Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s

 

Zapoznanie z piosenką tygodnia pt. Lubimy bajki.

Posłuchaj piosenki .

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

 

 

 

 

Dzieci 6 - letnie praca plastyczna ,, A gdy dorosnę zostanę...."

 

 

 

Dzieci 5 letnie z grupy Odkrywcy - praca plastyczna ,,Torba do pracy

 

 

 

Uczymy Dzieci Programować - poznajemy wynalazki Leonardo da Vinci

Dzieci z grupy Odkrywcy na zajęciach pracowały z puzzlami AR i aplikacją Puzzle AR.

 

  

  

  

  

 

 

 

ZAGADNIENIA  NA  LUTY

 

 

I. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?

  • Zapoznanie z wybranymi zawodami.
  •  Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Odkrywanie litery c, C: małej i wielkiej, drukowej i pisanej.  (6l).
  • Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem + (6l).
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych.
  • Wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach.
  • Dostrzeganie zmian technologicznych.
  • Zapoznanie z wybranymi wynalazkami.
  •  

II. CZY KOT W BUTACH BYŁ NA WESELU KOPCIUSZKA

  • Odkrywanie litery p, P: małej i wielkiej, drukowej i pisanej. (6l)
  • Zapoznanie dzieci z bezpiecznym i odpowiedzialnym korzystaniem z nowoczesnych technologii.
  • Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci.
  • Zapoznanie z netykietą.
  • Kształtowanie u dzieci postawy kulturalnego zachowywania się w czasie imprezy przedszkolnej.
  • Poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10 (6l)’
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.

 

III. GDZIE PUKA SZTUKA?

  • Odkrywanie litery r, R: małej i wielkiej, drukowej i pisanej (6l).
  • Rozwijanie mowy.
  • Kultywowanie tradycji walentynkowej; wytworzenie pogodnego i radosnego nastroju.
  • Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem – (6l) 
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii
  • Zwrócenie uwagi na piękno sztuki.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej i orientacji na kartce papieru.

 

IV. CO ŁĄCZY KURĘ I DINOZAURA? 

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi.
  • Rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów.
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych.
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów roślinożernych.
  • Zapoznanie z pracą paleontologa.
  • Ćwiczenie umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu.
  • Rozwijanie dykcji podczas śpiewu.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka i wiersz do nauki na luty:

Bajkowe marzenia 

AUTOR Krystyna Gowik

 

Są bajki i baśnie, cudowny świat,

gdzie żyją krasnale i wróżki.

 I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

to lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być, kim tylko chcesz,

i spełnić swoje marzenia.

 

Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

to w bajkach jest zawsze pogoda.

 I nawet gdy złego coś dzieje się, to

zaraz ktoś uśmiech znów doda!

 Bajkowy świat, inny niż nasz,

wszystko na dobre wciąż zmienia

Jaki zawód wybrać mam

(sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

  1. Jaki zawód wybrać mam,

gdy dorosnę całkiem już?

Być artystą, naukowcem

czy uprawiać ogród róż?

Pisać wiersze lub muzykę,

no a może suknie szyć?

Projektantem mody zostać

lub kucharzem dobrym być?

 

Ref.: Moi drodzy, co tu kryć

 – całkiem nie wiem, kim mam być! Może ktoś podpowiedź da,

 jaki zawód wybrać mam. (2 razy

 

  1. Jaki zawód wybrać mam?

Takie myśli krążą mi…

Fajnie będzie sprytnym być

i domy stawiać raz, dwa, trzy.

Być sportowcem lub trenerem,

 wielką siłę w sobie mieć.

 Ratownikiem wodnym zostać

i ratować ludzi chcieć.

 

 Ref.: Moi drodzy…

  1. Jaki zawód wybrać mam?

To pytanie we mnie tkwi.

Może lekarz? Może strażak?

Takie myśli płyną mi.

A policjant? Może żołnierz,

by na baczność prosto stać.

Czy ja tego chcę w przyszłości?

Tak. Już chcę swój zawód znać!

Ref.: Moi drodzy…

Narysuj serce czerwone

( sł. Monika Kluza; muz. Mateusz Kluza)

 

Narysuj serce czerwone

I podaj mi ręce.

Tańczmy razem radośnie,

Nie trzeba nic więcej.

Szczęśliwie zacznie się dzień,

Gdy uśmiechniesz do mnie się

 

 

28.01.2022 PIĄTEK

Słuchowisko pt. LEŚNE PRZYGODY - opowiadania W PODSKOKACH odc. 8 "Bal karnawałowy" AUDIOBOOK | ZIMA

https://www.youtube.com/watch?v=MS5_2taL2oo

Zaprojektuj swój strój na bal karnawałowy- praca plastyczna – technika dowolna.

Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s

 

Zadanie dla dzieci 6 – letnich – gra interaktywna Policz ( Ja nauczyciela.com )

https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141

Przeliczanie i wskazywanie kwadratu z odpowiednią cyfrą.

 

Karnawałowe kolorowanki - Przedszkolandia

https://drive.google.com/file/d/10KGSdaeeXPWy1R3ke0U0p9MJ0A0zaoTc/view

 

 

 

27.I. 2022 CZWARTEK

Drogi Odkrywco:

Posłuchaj wiersza autorstwa Zbigniewa Dmictroca " W Karnawale" ( wiersz czyta Rodzic ) i opowiedz

 

W karnawale, w karnawale

Można wybrać się na bale.

Dużo tańca i muzyki,

Śmiało ciało wyginają smyki.

Można zmienić się w królewnę,

w królewicza można też,

są cyganki, wróżki, żabki,

jest i Batman, jest też jeż.

Każde dziecko duże, małe,

lubi bale w karnawale.

 

Piosenka Bal w przedszkolu (Zielony11smok) - posłuchaj i zatańcz.

https://www.youtube.com/watch?v=pmAPKouj5zw

Rysuj po śladzie, pokoloruj maski i wytnij 

https://drive.google.com/file/d/1KKTptCMRzWUtfiWmtthvppWfPF-gSTng/view

Zatańcz Taniec połamaniec.

Piosenki dla dzieci. Spoko Loko - Tańce Połamańce:

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

 

26. I. 2022 – ŚRODA

Kochany Odkrywco:

 Posłuchaj piosenki pt. Klaun  (Dziecięce Przeboje - Klaun / Polskie piosenki dla dzieci)

https://www.youtube.com/watch?v=JPLgYv8TxyE

 

Wykonaj pracę plastyczną – KLAUN.

Praca Plastyczna:

https://www.youtube.com/watch?v=Sb1Tj1jL6SA

 

Zapraszam Cię do zabawy przy piosence Tańcz….. i stop . Bliżej Przedszkola. (słowa: Karolina Gawlik  wokal i muzyka: Miłosz Konarski)

https://www.youtube.com/watch?v=ItLciLLnbAU

wykonuj ruchy opisane w tekście; zatrzymaj się w trakcie przerw w muzyce.

 

Dzieci 6- letnie - Poćwicz pisanie:

https://drive.google.com/file/d/1IKOdwBwd8DH6a7bI83ph3W7U9IKuaOHP/view

 

 

25. I. 2022 – WTOREK

W KARNAWALE

Drogi Odkrywco:

Zapraszam Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego. 

EduKredka – KARNAWAŁ / Film edukacyjny #DLADZIECI #7

https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc

Przybliżenie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie.

 

Posłuchaj i zatańcz przy piosence pt. W karnawale muz. E. Jakubowska, sł. D. Gellner, aranż. W. Jarosiński - Wesoła Scena. 

 https://www.youtube.com/watch?v=AtZ3rsnxE1w

 

 Zapraszam Cię do zabawy z kodowaniem.

W KARNAWALE - Uczymy Dzieci Programować – AnnaŚwić

https://view.genial.ly/5fe11bdb6157fe0d6918fdf4/presentation-w-karnawaleby-anna-swic

 

 

 

Praca plastyczna ,,Karnawałowe balony'' - wyklejanie i rozcieranie plasteliny - wypełnianie kolorami obrazka.

 

  

 

 

Zakodowane serce dla Babci i Dziadka

 

  

 

 

  Uroczysty występ z Okazji Dnia Babci i Dziadka, w grupie Odkrywcy

 

                                                     

          Powitanie wierszem autorstwa Moniki Sobkowiak

 

                                                     

 Piosenka pt. Babcia i Dziadek. Słowa i muzyka Jolanta Kucharczyk.

 

                                                     

       Wiersz pt. Dla Babci. Autor: Dorota Gellner

 

                                                      

Piosenka pt. Woogie - boogie dla Babci i Dziadka. Słowa: Monika Szwejda. Muzyka: Monika i Artur  Szwejda, Tralala dla Smyka.

 

 

                                                                                                

                 Wiersz pt. Dziadek. Autor: Jadwiga Koczanowska

 

                                                     

 Życzenia dla Babci i Dziadzia. Autor: Monika Sobkowiak

 

                                                    

      Piosenka pt: Sto lat. Słowa i muzyka Klaudia Kurjan - Nutki dla Smyka.

 

Babciu i Dziadku, bardzo Was kochamy !!

 

 

 

 

Grupa Odkrywcy- zajęcia z programu Uczymy Dzieci Programować

 

  

  

 

 

 

Ozdoby choinkowe własnoręcznie wykonane

oraz "Choinka zielona pięknie przystrojona"

 

  

 

 

 

 

Praca plastyczna - Gwiazda betlejemska

 

 

 

Zimowe prace plastyczne w grupie Odkrywcy

 

  

 

 

 

Zadania na 10.12.2021

POZNAJEMY ŻYWIOŁY – ZIEMIA

Ziemia – nasza planeta” – poznanie modelu kuli ziemskiej – globusa, wskazywanie kontynentów, oceanów i mórz.

Film edukacyjny pt. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę - UBU

https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

 

Co trzymasz w dłoni? – zagadka dotykowa (Na podłodze przed dzieckiem leżą miski wypełnione  różnymi rodzajami gruntów np. piasek, żwir, glina, ziemia), przykryte chustą. Dziecko dotyka ich zawartości, próbując odgadnąć, co się w nich znajduje. Następnie Rodzic odkrywa chustę i wspólnie z dzieckiem nazywa wybrane grunty.

 

Posłuchaj wiersza Marii Terlikowskiej “Halo, tu Ziemia”

YouTube-Przedszkolak Zajęcia przedszkolne dla dzieci - dzień i noc, planeta ziemia, księżyc, słońce. Dla 6, 5 l.

https://www.youtube.com/watch?v=fKhEYRpPjCk

 

Rozmowa dziecka z Rodzicem- Co wiemy o ziemi? - zapoznanie z podwójnym znaczeniem słowa ziemia.

 

Piosenka „Cztery żywioły”

https://www.youtube.com/watch?v=nC2eTwD0MTA

 

Żywioły” – rozwiązywanie zagadek Ewy Stadtmüller (Rodzic czyta zagadkę)

1. Szumi w morzach, oceanach, pluszcze w rzekach, płynie w kranach. (woda)

2. Tańczy w kominkach, piece rozgrzewa, syczy, gdy się go wodą polewa. (ogień)

3. Karmi nas jak matka, najlepsza na świecie. Jaka to planeta, na pewno już wiecie. (ziemia)

4. Choć czasem bywa zanieczyszczone , bez niego życia nie ma i koniec. (powietrze)

 

UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ – KOMPETENCJE SPOŁECZNE ( Anna Świć)

Temat: Radość, smutek, strach – moje uczucia – zajęcia z elementami kodowania

 

Drogi Odkrywco.  Na dzisiejszych zajęciach popracujesz z różnymi emotikonkami - czy wiesz co to są emotikony? Przyjrzysz się im dzisiaj bliżej oraz zapoznasz się z kodem binarnym.

Wiesz w jaki sposób komunikują się komputery ? Komputery rozróżniają dwa stany: w jednym jest silny impuls, w drugim go nie ma. Najmniejszą jednostkę informacji nazywamy bitem (bit – skrót od binary digit, czyli cyfrowej dwójki – jest najmniejszą jednostką informacji, która jest używana w odniesieniu do sprzętu komputerowego). Binarny sposób zapisu informacji wynika z tego, że komputer może rozróżnić dwa stany napięcia: brak napięcia - oznaczamy jako 0, oraz obecność napięcia – oznaczany jako 1).

To właśnie te „dwa stany” pomogą Ci odkryć ukryte obrazki.

 

Linki:

 www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/4

 Pokoloruj wybranym przez siebie kolorem pola oznaczone 1.  Aby rozpocząć kliknij w zielone kółko.

 Kliknij w wybrany przez siebie kolor a następnie klikaj  pola oznaczone 1. Aby przejść do następnego   zadania kliknij zielone kółko.  Powodzenia.

 

Dzieci 6- letnie:

www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/5

Pokoloruj według kodu- kliknij na wskazany kolor a następnie w odpowiednie pole na kratownicy. Aby przejść do następnego   zadania kliknij zielone kółko. Powodzenia.

Ułóż sudoku.  Miłej zabawy.

www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/6

 

 

 

 

Zadania na 09.12.2021

POZNAJEMY ŻYWIOŁY – POWIETRZE

 

Co wiemy o powietrzu?  Zapoznanie z żywiołem, jakim jest powietrze, i jego rolą w życiu człowieka.

 

O NATURZE ROZMOWY MAŁE I DUŻE - Co to jest powietrze? (Ministerstwo Klimatu i Środowiska)

https://www.youtube.com/watch?v=pA-bw_sL83w

 

Przedszkolne laboratorium. Gdzie można znaleźć powietrze? Czy powietrze da się zobaczyć? Zobacz proste eksperymenty z powietrzem:

 

Powietrze bez śmieci #1 - Co to jest powietrze?

https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA

 

Eksperymenty z powietrzem -Jak znaleźć powietrze ( YouTube- mNauka)

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

 

MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 2

https://www.youtube.com/watch?v=7oVZoguXot0

 

Bajka do słuchania Piotruś i powietrze ( YouTube- art beediy)

https://www.youtube.com/watch?v=FHv9azEYCO0

 

 

Zadania na 8.12.2021

POZNAJEMY ŻYWIOŁY: WODA

1.Co wiemy o wodzie?  Zapoznanie z żywiołem, jakim jest woda, i jego rolą w życiu człowieka.

Film edukacyjny pt. Bez wody nie ma życia ( YouTube - Banki Żywności)

https://www.youtube.com/watch?v=HU3zbIiiqv8

2.Posłuchaj piosenki pt. Piosenka o Zdrowej Wodzie-  Piosenki dla dzieci - Mała Orkiestra Dni Naszych

( YouTube , Bajeczki Pioseneczki)

https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

Opowiedz  do czego potrzebna jest woda.

3. Krążenie wody w przyrodzie – bajka pt. KROPELKI | The Raindrops Story | Polish Fairy Tales

https://www.youtube.com/watch?v=gToyoj7UDWU

 

4.MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Pięć eksperymentów z wodą, które można wykonać z Rodzicem w domu.

 Potrzebne będą:

1. Lampa lava - olej, woda, barwnik, tabletka musująca

2. Kolorowy deszcz - woda, pianka do golenia, barwniki

3. Burza w szklance wody - woda, olej, barwniki.

 4. Tańczący olej - woda, olej, kakao, sól

5. Kolorowe wulkany - woda, barwniki, soda oczyszczona, kwasek cytrynowy

 

5 eksperymentów z wodą  (YouTube- mama w domu)

https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

 

 

Zadania na 07.12.2021

POZNAJEMY ŻYWIOŁY – OGIEŃ

1.Żywioły autor: Agata Dziechciarczyk

 https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/zywioly/

 

Powietrze – Woda

Ziemia – Ogień

O czterech żywiołach

Coś Ci powiem

 

Do życia są niezbędne nam

Lecz dobrą radę Tobie dam

Korzystaj z nich rozważnie

I traktuj bardzo poważnie

 

2.Żywioły - to właśnie one od milionów lat uczą nas, że harmonijna różnorodność jest ważna i potrzebna. Jakie są cztery żywioły i co warto o nich wiedzieć? Energiczna piosenka „Cztery żywioły” pomoże Wam odpowiedzieć na te pytania!

Posłuchaj piosenki „Cztery żywioły”: sekrety powietrza, wody, ognia i ziemi (YouTube- Kinder Niespodzianka)

https://www.youtube.com/watch?v=nC2eTwD0MTA

3.Czym jest płomień? - Nauka. To lubię. (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=ZUI46Ji62Sw

4.Posłuchaj wiersza pt. Ogień (Autor: Agata Dziechciarczyk) czytanego przez Rodzica . Opowiedz o pozytywnych i negatyw­nych skutkach działania ognia.

https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/ogien/

5.Malujemy ogień – wykonanie pracy plastycznej.

 U podstawy kartki z bloku technicznego dzieci przyklejają za pomocą kleju typu Magic małe pa­tyczki – starają się ułożyć je na kształt ogniska. Kiedy pa­tyczki są dobrze przymocowane, przedszkolaki malują nad nimi ogień, ( farbami lub pisakami) wykorzystując ogniste kolory.

 

 

Zadania na 06.12.2021

 SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

Witajcie Kochani! Mikołaj chce Wam coś powiedzieć. Mało tego, On chce się z Wami pobawić. Zapraszamy Was na krótką rozgrzewkę oraz na spotkanie z Mikołajem!

Życzymy dużo uśmiechu oraz dobrej zabawy!

 

1.Animacje taneczne dla dzieci - spotkanie z Mikołajem! (YouTube - malocakids)

https://www.youtube.com/watch?v=2nT8BsCD7u0

 

2.Na dzisiejszych zajęciach przemienicie się w pomocników Świętego Mikołaja, wykonacie misję, która pomoże mu w przedświątecznych obowiązkach. Powodzenia.

(Uczymy Dzieci Programować  – Anna Świć )

https://view.genial.ly/5fc1513445f1430d9d71b28f/social-action-przybadz-swiety-mikolajuby-anna-swic

 

3.Puzzle- wersja łatwiejsza ( Kodowanie na dywanie – Anna Świć )

https://view.genial.ly/5fd48bba37663f0d6c0445c8/interactive-content-swiateczne-puzzle-9-el-by-anna-swic

 

4.Puzzle- wersja trudniejsza ( Kodowanie na dywanie – Anna Świć )

https://view.genial.ly/5fd4a2d1e7f0ee0d6b68da01/interactive-content-swiateczne-puzzle-by-anna-swic

 

5. Zaśpiewaj piosenkę o siedmiu odważnych reniferach które jak co roku ruszają w świąteczną podróż w towarzystwie św. Mikołaja, aby dostarczyć na czas wszystkie prezenty.

Śpiewające Brzdące - Siedem Reniferów - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM

 

 

 

Zadania na 03.12.2021

 USIĄDŹ  Z NAMI GOŚCIU NASZ

 

1. Kochani Odkrywcy, wiecie czym podróżuje święty Mikołaj?

Śnieżynka zaprasza do wzięcia udziału w piosence-zagadce. Pytanie brzmi: Czym podróżuje święty Mikołaj? Zobaczycie różne środki transportu, ale tylko jeden będzie prawidłowy.

Układy taneczne # 15 - Czym podróżuje święty Mikołaj? (YouTube- malocakids)

https://www.youtube.com/watch?v=P-29AaJUh-E

 

2.  Posłuchaj piosenki a następnie opowiedz komu i co przywiózł Mikołaj?

Piosenka Jedzie Mikołaj (YouTube - dobrawa dukarmus)

https://www.youtube.com/watch?v=DCNuKnzctBc

 

3. Spróbuj wykonać pracę plastyczną - Mikołaj z rolki papieru toaletowego.

Tak wykonanego Mikołaja z rolki możemy zawiesić na choinkę. Mikołaj stoi więc może posłużyć również jako dekoracja.

Jak zrobić Mikołaja z rolki? | Praca Plastyczna | Stojący Mikołaj

 

https://www.youtube.com/watch?v=umIOTXVvTq0

4. Zobacz co przytra?ło się Mikołajowi. Miłego oglądania! (YouTube –Kubuś- Mikołaj - bajka dla    

    dzieci)

https://www.youtube.com/watch?v=x10u59kETOc