G.II Odkrywcy
DRODZY RODZICE ZAPRASZAMY DO KONTAKTU Grupa II - Odkrywcy, wychowawca: pani Joanna Kłósek i pani Ewa Zych.
kontakt: starszakipp27@wp.pl
Występ Alicji G. w Trzeciej Edycji Międzyprzedszkolnego Konkursu Języka Angielskiego.
Alicji G. (Gr. Odkrywcy) wykonuje utwór " Snowflake ".
XII MIĘDZYPRZEDSZKOLNY KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK - występuje grupa: Odkrywcy
Spotkanie Wigilijne - występuje grupa Odkrywcy.
Wizyta Św. Mikołaja w Grupie Odkrywcy.
PALUSZKOWE MALUCHY IV.
Przedszkolaki z grupy Odkrywcy rozpoczęły w roku szkolnym 2023/2024 swoją przygodę z pajączkiem Kazikiem w ramach projektu edukacyjnego wspierającego rozwój dzieci, opierającego się na Zabawach Paluszkowych, masażykach i aktywności manualno - plastycznej.
Dzieci bardzo polubiły pajączka Kazika i w jego towarzystwie wyknały zadania z pierwszego modułu zatytułowanego ,, Pajączek idzie do przedszkola".
Grupa Odkrywcy występuje z okazji Dnia Babci i Dziadka
Przedszkolaki wykonują pastorałkę: W Biednej Stajeczce
Wspólne wykonanie przez obie grupy pastorałki: "Wołek i Osiołek".
Grupa Odkrywcy śpiewa piosenkę o Mikołaju
Uwaga !! Ważna informacja !! Zdjęcia prac plastycznych oraz wydarzeń, bedą umieszczane w zakładce: "Galeria prac i wydarzeń"
BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE
KOŁA, KÓŁKA, KÓŁECZKA
ZAJĘCIA SENSORYCZNE
Uwaga !! Ważna informacja !! Zdjęcia z zajęć i prac plastycznych, bedą umieszczane w podstronie: "Galeria prac"
Rozstrzygnięcie konkursu
Pożegnanie dzieci idących do pierwszej klasy
Zagadnienia na czerwiec
KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY
- Rozumienie dlaczego należy dbać o rośliny i zwierzęta.
- Zrozumienie dlaczego ruch jest ważny- poznanie korzyści, jakie daje nam ruch.
- Nabywanie świadomości, dlaczego należy jeść owoce i warzywa.
- Poznanie jak i dlaczego powstaje smog i co ludzie powinni robić, żeby powietrze było mniej zanieczyszczone.
- Rozumienie, że woda jest ograniczonym zasobem, którego nie wolno nam zanieczyszczać.
NA CO CZEKA PANI LATO
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
- Utrwalanie poznanych liter (6l).
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Poznawanie wybranych miejsc w górach.
- Poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim.
- Poszerzanie wiedzy na temat jezior.
- Kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach, w tym rozwijanie kreatywności dzieci.
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK
- Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą.
- Poznanie przez dzieci zasad bezpiecznego korzystania z roweru, deski oraz rolek.
- Rozwijanie u dzieci ostrożności oraz dystansu w kontaktach z nieznajomymi psami.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa (zachowywanie ostrożności wobec nieznajomych.
- Nabywanie przez dzieci umiejętności mówienia „nie” w sytuacjach mogących stanowić dla nich zagrożenie.
- Zapoznanie dzieci z zagrożeniami wynikającymi z niewłaściwego posługiwania się urządzeniami elektrycznymi i gazowymi.
- Rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas burzy.
- Omówienie zasad bezpiecznego wakacyjnego wypoczynku.
Do nauki na czerwiec:
WIERSZ: ,,Nad morzem”
Autor: Agata Dziechciarczyk
Wakacje, wakacje Jedziemy nad morze Pobawimy się wesoło W chłodnej, morskiej wodzie
Poszukamy w wodzie Bursztynów, muszelek Przywieziemy z podróży Skarbów bardzo wiele. |
PIOSENKA: WSZYSCY SOBIE POMAGAMY ( Anna Brych – Szkolenia z Wyobraźnią)
Lubimy różne filmy, czytamy różne książki, bo każdy z nas ma swoje ukochane. To dobrze, że tak mamy, różnimy się od siebie, bo potem świetnie się uzupełniamy.
REFREN Wszyscy sobie pomagamy, pomagamy sobie. Z koleżanką i kolegą więcej mogę zrobić.
Jeździmy na rowerze, wspinamy się na skałki, bo każdy z nas uwielbia coś innego. To dobrze, że tak mamy, różnimy się od siebie, bo potem świetnie się uzupełniamy
REFREN : Wszyscy sobie pomagamy…
Sport ważny jest dla niego, a dla niej ważny balet, bo każdy z nas się czymś interesuje. To dobrze, że tak mamy, różnimy się od siebie, bo potem świetnie się uzupełniamy. |
PIOSENKA NA POŻEGNANIE ( Anna Brych – Szkolenia z Wyobraźnią)
Miło było się spotykać przez długie tygodnie, razem bawić się i uczyć tak było wygodnie. Teraz nadszedł czas rozstania naszej świetnej paczki, więc mówimy do widzenia! Pa, pa, pa robaczki!
REFREN Żegnamy się, żegnamy się, do siebie machamy. Żegnamy się, żegnamy się, piątki przybijamy To nasze pożegnanie więc będzie żółwik, beczka, paluszek, łokieć, czółko, na koniec biedroneczka.
Dobrze było razem chodzić na wszystkie zajęcia, występować w przedstawieniach i obchodzić święta. Teraz nadszedł czas rozstania naszej supergrupy, więc do zobaczenia krzyczmy i róbmy przytupy!
Tak wspaniale razem było spędzać każdą chwilę, mówić, słuchać, śpiewać, tańczyć przez całe godziny. Teraz nadszedł czas rozstania naszej cud drużyny, więc kłaniamy się do ziemi chłopaki, dziewczyny! |
Wycieczka do Wioski Indiańskiej
Dzień Sportu
Grupa Odkrywcy - Dzień Mamy i Taty
Zakodowane kwiaty dla Mamy i Taty
Zakodowany motyl
Wizyta w bibliotece
Zakodowany wóz strażacki
ZAGADNIENIA NA MAJ
GDZIE JEST NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE NA ŚWIECIE
-poznanie swojej miejscowości ,poznanie jej historii oraz jej zabytków
-poznanie legend, opowieści związanych z powstaniem Państwa polskiego
-wzbogacenie wiadomości dzieci o Unii Europejskiej
- utrwalenie symboli narodowych i jak się z nimi obchodzić
ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY
-zapoznanie z roślinami i zwierzętami ekosystemu łąki
-poznanie wybranych zwierząt ( kreta, mrówek,motyli , pszczół)
-poznanie etapów rozwoju motyla i żaby
-poznanie barw ochronnych i jakie ma znaczenie w świecie zwierząt
OGIEŃ,OGIEŃ
-zapoznanie dzieci z ciężką i odpowiedzialną pracą strażaka
-zapoznanie ze skutkami zabawy ogniem
-przypomnienie o konieczności przestrzegania bezpieczeństwa przeciwpożarowego
JAK DALEKO PADA JABŁKO OD JABŁONI
-wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną
-udział dzieci w organizacji uroczystości przedszkolnych
-wdrożenie dzieci do zgodnej zgodnej zabawy i uprzejmego zachowywania się
CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCI
-zapoznanie dzieci z pojęciem przyjaźń
-utrwalenie wiedzy dotyczącej pokrewieństwa
-dostrzeganie różnic i podobieństw wśród dzieci różnych narodowości
Barwy Polski - praca dzieci 6 letnich ( serce ), 5 letnich ( flaga )
Grupa Odkrywcy. Uczymy Dzieci Programować - Zakodowane regiony Polski
"Ekorobot'' - prace plastyczne dzieci 6- letnich
Kolorowe kosze do segregacji śmierci '' - prace plastyczne dzieci 5-letnich
Zajączki Wielkanocne
Prace plastyczne o tematyce Wielkanocnej:
Kurczątko w skorupce, Kartka Wielkanocna
i Koszyczek z pisankami
Praca plastyczna: Kameleon
Praca plastyczna: Słoń
Praca plastyczna: Maska Geparda
Praca plastyczna: Lew
Zagadnienia na Kwiecień
- KTO OBRONI SŁONIA
- Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Nazywanie poznanych liter – H, h (6l)
- Utrwalenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki
- Odkrywanie różnorodności umaszczenia zwierząt; poznanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt.
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych.
- Rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
- Oswajanie z nowoczesnymi technologiami.
- JAKIE WZORY I KOLORY SĄ LUBIANE PRZEZ PISANKI
- Poznawanie zwyczajów wielkanocnych.
- Nazywanie poznanych liter – Ł, ł (6l)
- Zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów; zapoznanie z pojęciem pieniądza (6l)
- Rozwijanie ekspresji twórczej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Przypomnienie zasad kulturalnego zachowywania się przy stole.
- Poznawanie różnych sposobów ozdabiania jajek na Wielkanoc.
- JAK BYĆ EKO
- Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów.
- Nazywanie poznanych liter – Z, z (6l)
- Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości; Ćwiczenie umiejętności porównywania długości.
- Wykonanie upcyklingowych prac plastycznych.
- Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni.
- Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw zagrażających ziemi ze strony człowieka.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
- KTO WYMYŚLIŁ NASZĄ FLAGĘ
- Rozwijanie postawy patriotycznej.
- Nazywanie poznanych liter – Ż, ż (6l)
- Zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi.
- Utrwalenie polskich symboli narodowych.
- Kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.
- Zapoznanie ze związkiem państw europejskich – Unią Europejską.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
Wiersz i piosenka do nauki na kwiecień
WIERSZ DO NAUKI PISANKI autor: Dorota Gellner
Patrzcie, ile na stole pisanek! Każda ma oczy malowane, naklejane. Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie, żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny. Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia. Z pisanek się wyklują Świąteczne Życzenia |
PIOSENKA DO NAUKI I. PODRÓŻ DO DŻUNGLI sł. i muz. Klaudia Kurjan (Nutki dla Smyka) Refren Podróż do dżungli, chodź razem z nami, Afryka wita, ze zwierzętami. /x2 A kogo dziś spotkamy, może wiesz, wiesz, wiesz?
kłapie paszczą kłap, kłap, kłap! /x2
2. Małpy figle psocą, na drzewach wysoko, skaczą razem hop, hop, hop. /x2
3. Zielone papugi, co dziób mają długi lecą szybko fru, fru, fru! /x2
4. A tam pod palmami, węże pod nogami, syczą głośno sss, sss,sss! /x2 |
PIOSENKA DO NAUKI
II. WIELKANOCNY KOSZYK ( PIOSENKI WIOSENKI) sł. i muz. Anna Brych ZWROTKA 1 Wielkanocny koszyk pełen niespodzianek: kolorowe jajka pięknie ozdabiane, kolorowe jajka pięknie ozdabiane. Ko-ko-ko, ko-ko-ko, ko-ko-ko.
ZWROTKA 2 Wielkanocny koszyk pełen smakołyków: lukrowany baranek na dnie w koszyku, lukrowany baranek na dnie w koszyku. Be-be-be, be-be-be, be-be-be.
ZWROTKA 3 Wielkanocny koszyk pełen jest radości: zając dzieciom zostawił w koszyku słodkości, zając dzieciom zostawił w koszyku słodkości. Kic-kic-kic, kic-kic-kic, kic-kic-kic.
ZWROTKA 4 Wielkanocny koszyk pełen jest zabawy: Śmigu-dungus, bieganie wodą oblewanie, Śmigu-dungus, bieganie wodą oblewanie. Hi hi hi, hi hi hi, hi hi hi hi. |
Wiosenna łąka u Odkrywców
Praca plastyczna: Wesołe Kurki
Urodziny Aarona
Grupa Odkrywcy. Praca plastyczna - Wesoła kropelka wody- Światowy Dzień Wody.
Powitanie pani Wiosny
Praca plastyczna: Wiosenny kwiat
Robimy Marzannę
Matematyczny obrazek
Recepty na pozytywne myślenie
Dzień dinozaura w Grupie Odkrywcy
Tłusty Czwartek w Grupie Odkrywcy
KONKURS ŚNIEŻNE BISTRO- ZIMA 2022
Przedszkolaki zdobywały wiedzę na temat racjonalnego dokarmiania zwierząt zimą
KARNAWAŁ W GRUPIE ODKRYWCY
Karnawałowy waz- Nutki dla Smyka - Klaudia Kurjan, ,,Tańce i bale w Karnawale"
SAMBA DE JANEIRO - EDUMUZ Maria Zofia Tomaszewska
Światowy Dzień Kota w grupie Odkrywcy
Grupa II Odkrywcy- zabawa twórcza R jak robot.
Walentynki w grupie Odkrywcy z Uczymy Dzieci Programować
11.II. 2022 PIĄTEK
Drogi Odkrywco:
Na podstawie wysłuchanego utworu opowiedz jak powstaje książka.
JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
https://www.youtube.com/watch?v=Sfi381rhxUU
Posłuchaj piosenki pt. Książka przyjaciółka. Zatańcz przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=c-0-3V5WXq8
„Książka przyjaciółka” sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko
Zapamiętaj ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
Rozwiąż zagadki o baśniowych postaciach ( zabawa językowa autorstwa Wiesławy Żaby-Żabińskiej.) Rodzic czyta zagadki dotyczące bohaterów baśni:
1.Co to za dziewczynka w pośpiechu bal opuściła, a na dodatek – pantofelek zgubiła? (Kopciuszek)
2.Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie znajdują chatkę całą z piernika?
(Jaś i Małgosia)
3.Kiedy szła do babci, to wilka spotkała. I choć nie powinna, to z nim rozmawiała.
(Czerwony Kapturek)
4.Za jej urodę macocha ją wygnała do lasu ciemnego. Tam spotkała krasnoludki i królewicza młodego. (Śnieżka)
5.Na podwórku je tępiono. Nie wiedziało dlaczego. Gdy dorosło, łabędzie przyjęły go jak swego. (Brzydkie Kaczątko)
Zadanie dla dzieci 6-letnich:
Na jaką głoskę gra - interaktywna pt. Książki ( Ja nauczycielka)
https://view.genial.ly/5eaffc1398d6ea0d8c85530c
Powodzenia !
10.II. 2022 CZWARTEK
Drogi Odkrywco:
Posłuchaj piosenki tygodnia pt. Lubimy bajki. Zaśpiewaj refren.
https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY
Wykonaj pracę plastyczną:
Narysuj kredkami, pisakami lub namaluj farbami swoją ulubioną postać z bajki.
Zgadnij jaka to postać z bajki.
Quiz: Czy zgadniesz jaka postać z bajki się tutaj ukrywa??
https://www.youtube.com/watch?v=62t6zfigbX8
MASZERUJ I LICZ! - ćwiczenie W PODSKOKACH
https://www.youtube.com/watch?v=gGUWzJB4CeA
Zapraszam do zabawy.
Zaginiona książka – ćwiczenie pamięci wzrokowej.
(5 książek wybranych przez dziecko. Rodzic układa je jedna obok drugiej na dywanie, a dziecko zapamiętuje ich tytuły. Następnie dziecko zamyka oczy. Rodzic chowa jedną z książek. Zadaniem dziecka jest podać tytuł książki, która została schowana).
Łączenie cech- gra interaktywna pt. Książki ( Ja nauczycielka)
https://view.genial.ly/5eb13a9afce0030d382654f0
Powodzenia !!
9.II. 2022 ŚRODA
Drogi Odkrywco:
Posłuchaj opowiadania.
Biblioteka
https://www.youtube.com/watch?v=AkkNwUrFUHY
Odpowiedz na pytania.
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
Jak się nazywa osoba, która pracuje w bibliotece?
Czym się ona zajmuje?
Czy wiesz, jak się nazywa pomieszczenie w bibliotece, w którym czyta się książki?
Co musimy zrobić, żeby wypożyczyć książkę?
Jak należy zachować się w bibliotece.
Zabawa ruchowa.
WINDA - zabawa W PODSKOKACH | PRZEDSZKOLE
https://www.youtube.com/watch?v=d_SdUs4E0pA
Zapraszam do wysłuchania bajki .
Franklin i książka z biblioteki - Słuchowisko - Kingusia czyta dzieciom.
https://www.youtube.com/watch?v=7AAqZGYHiPw
Opowiedz Rodzicom przygodę Franklina.
Zatańcz przy piosence pt. Bajkowe marzenia (sł. i muz. Krystyna Gowik). https://www.youtube.com/watch?v=PfE0iyosJL4
Uczymy Dzieci Programować - ścieżka – Kompetencje społeczne. Temat: Inaczej nie znaczy gorzej – różne rozwiązania, różne możliwości .
Tworzymy kod... by Kodowanie na dywanie Anna Świć on Genially
Należy stworzyć, przy pomocy symboli graficznych ( strzałek) kod, który zaprowadzi niebieski kubek na metę ( pole z czerwonym kubkiem), po drodze przechodząc przez wszystkie pola z kubkami .
Tworzenie kilku alternatywnych rozwiązań (wszystkie kody, które zaprowadziły bohatera na metę będą prawidłowymi rozwiązaniami).
Czym możemy kierować się wybierając najbardziej optymalny kod (długość kodu, przejrzystość). Wspólnie z rodzicem spróbuj wybrać ten najbardziej optymalny.
UWAGA:
Tworzenie każdego kodu (rysowanie strzałek) zaczynamy od zielonej kropki umieszczonej pod kratownicą.
Tworzymy trzy różne kody.
Aby rozpocząć rysowanie należy kliknąć w ołówek znajdujący się w prawym górnym rogu a następnie wybrać kolor.
Powodzenia!
Drodzy Rodzice i drogie Dzieci.
Tematyką tego tygodnia będą nasze ulubione bajki. Dowiecie się co to jest biblioteka, jak z niej korzystać, jak należy się zachowywać. Wykonamy prace plastyczne.
Prosimy Rodziców o odczytanie dzieciom proponowanych działań.
8. II. 2022 WTOREK - Dzień Bezpiecznego Internetu
Drogi Rodzicu.
Dzień Bezpiecznego Internetu to święto przechodnie, obchodzone na początku lutego. Zima to czas, kiedy dzieci spędzają przed komputerem bardzo dużo czasu. Warto zwrócić ich uwagę na edukacyjne serwisy, które jednocześnie bawią i uczą. W sieci czyha wiele niebezpieczeństw, przed którymi może uchronić dziecko odpowiednia edukacja .
Dzień Bezpiecznego Internetu to akcja mająca na celu uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, jakie czekają na nie w Internecie. W trosce o dobro naszych dzieci apelujemy: RODZICU UWAŻAJ, CO TWOJE DZIECKO ROBI PRZY KOMPUTERZE!!!
Drogi przedszkolaku:
Zapraszam do obejrzenia bajki pt. Mój przyjaciel Necio.
Bajka "Mój przyjaciel Necio" - czyta Tomasz Kot
https://www.youtube.com/watch?v=Iai4XRxyNgs
Necio wita w internecie
https://www.necio.pl/tematy/internet
Rozmowa Rodzica z dzieckiem: Internet - czy może być niebezpieczny?
Pytania do dziecka ( czyta Rodzic) :
Za pomocą jakich urządzeń można korzystać z Internetu?
Jak myślisz – czy komputer, telefon komórkowy i Internet mogą być także niebezpieczne?
Co się może stać, kiedy ich niewłaściwie używamy?
Czy potrafisz podać przykład złego korzystania z tych urządzeń i Internetu.
Rodzice, stwórzcie wspólnie z dzieckiem kodeks bezpiecznego korzystania z Internetu:
Kodeks Bezpiecznego Internetu ( przykład )
1.Tylko dorośli włączają komputer.
2. Dzieci korzystają z komputera przez określony czas.
3. Rodzice instalują programy odpowiednie dla dzieci.
4. Dorośli korzystając z Internetu mają hasła, które znają tylko oni.
5. Gdy dziecko zauważy coś niepokojącego lub przypadkowo złamie zasadę - może wszystko
powiedzieć Rodzicom, którzy znajdą sposób na każdy problem.
Pokoloruj Necia ( kolorowanka do pobrania i wydruku)
https://www.necio.pl/pobieranie/wydruki
Gra ,,Konstruktor” Gra polega na konstruowaniu urządzeń i pojazdów. W tym celu wystarczy przeciągać myszką elementy z prawej strony planszy, tak by dopasować je do obrysu przedmiotu widocznego po lewej stronie
https://www.necio.pl/gry/konstruktor
Necio zachęca- Wyjdź na dwór !!
https://www.necio.pl/video/wyjdz-na-dwor
PONIEDZIAŁEK 7. II. 2022
Drogi Odkrywco:
Posłuchaj opowiadania Barbary Szelągowskiej "Kłopoty Kopciuszka" SuperSmyki wyd. MAC
https://www.youtube.com/watch?v=Uu2fjGItg2E
Odpowiedz na pytania do opowiadania:
- Jakie postacie z baśni są bohaterami opowiadania?
- Czy znasz tytuły baśni, których są bohaterami?
- Dlaczego Kopciuszek pytał o swój but akurat te postacie?
Opowiedz o swojej ulubionej książce.
Dziecko opowiada rodzicowi o swojej ulubionej książce. Rodzic zadaje pytania pomocnicze: Jaki jest tytuł twojej ulubionej książki? Czy wiesz, kto jest autorem twojej ulubionej książki? Jaką historię można przeczytać w twojej ulubionej książce?
Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI
https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s
Zapoznanie z piosenką tygodnia pt. Lubimy bajki.
Posłuchaj piosenki .
https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY
Dzieci 6 - letnie praca plastyczna ,, A gdy dorosnę zostanę...."
Dzieci 5 letnie z grupy Odkrywcy - praca plastyczna ,,Torba do pracy
Uczymy Dzieci Programować - poznajemy wynalazki Leonardo da Vinci
Dzieci z grupy Odkrywcy na zajęciach pracowały z puzzlami AR i aplikacją Puzzle AR.
ZAGADNIENIA NA LUTY
I. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?
- Zapoznanie z wybranymi zawodami.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Odkrywanie litery c, C: małej i wielkiej, drukowej i pisanej. (6l).
- Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem + (6l).
- Doskonalenie umiejętności matematycznych.
- Wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach.
- Dostrzeganie zmian technologicznych.
- Zapoznanie z wybranymi wynalazkami.
II. CZY KOT W BUTACH BYŁ NA WESELU KOPCIUSZKA
- Odkrywanie litery p, P: małej i wielkiej, drukowej i pisanej. (6l)
- Zapoznanie dzieci z bezpiecznym i odpowiedzialnym korzystaniem z nowoczesnych technologii.
- Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci.
- Zapoznanie z netykietą.
- Kształtowanie u dzieci postawy kulturalnego zachowywania się w czasie imprezy przedszkolnej.
- Poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10 (6l)’
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
III. GDZIE PUKA SZTUKA?
- Odkrywanie litery r, R: małej i wielkiej, drukowej i pisanej (6l).
- Rozwijanie mowy.
- Kultywowanie tradycji walentynkowej; wytworzenie pogodnego i radosnego nastroju.
- Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem – (6l)
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii
- Zwrócenie uwagi na piękno sztuki.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej i orientacji na kartce papieru.
IV. CO ŁĄCZY KURĘ I DINOZAURA?
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi.
- Rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów.
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych.
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów roślinożernych.
- Zapoznanie z pracą paleontologa.
- Ćwiczenie umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu.
- Rozwijanie dykcji podczas śpiewu.
- Rozwijanie sprawności fizycznej
Piosenka i wiersz do nauki na luty:
Bajkowe marzenia AUTOR Krystyna Gowik
Są bajki i baśnie, cudowny świat, gdzie żyją krasnale i wróżki. I czy masz pięć latek, czy dużo lat, to lubisz tak śnić do poduszki. Tam możesz być, kim tylko chcesz, i spełnić swoje marzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz, to w bajkach jest zawsze pogoda. I nawet gdy złego coś dzieje się, to zaraz ktoś uśmiech znów doda! Bajkowy świat, inny niż nasz, wszystko na dobre wciąż zmienia |
Jaki zawód wybrać mam (sł. i muz. Krystyna Gowik).
gdy dorosnę całkiem już? Być artystą, naukowcem czy uprawiać ogród róż? Pisać wiersze lub muzykę, no a może suknie szyć? Projektantem mody zostać lub kucharzem dobrym być?
Ref.: Moi drodzy, co tu kryć – całkiem nie wiem, kim mam być! Może ktoś podpowiedź da, jaki zawód wybrać mam. (2 razy
Takie myśli krążą mi… Fajnie będzie sprytnym być i domy stawiać raz, dwa, trzy. Być sportowcem lub trenerem, wielką siłę w sobie mieć. Ratownikiem wodnym zostać i ratować ludzi chcieć.
Ref.: Moi drodzy…
To pytanie we mnie tkwi. Może lekarz? Może strażak? Takie myśli płyną mi. A policjant? Może żołnierz, by na baczność prosto stać. Czy ja tego chcę w przyszłości? Tak. Już chcę swój zawód znać! Ref.: Moi drodzy… |
Narysuj serce czerwone ( sł. Monika Kluza; muz. Mateusz Kluza)
Narysuj serce czerwone I podaj mi ręce. Tańczmy razem radośnie, Nie trzeba nic więcej. Szczęśliwie zacznie się dzień, Gdy uśmiechniesz do mnie się |
28.01.2022 PIĄTEK
Słuchowisko pt. LEŚNE PRZYGODY - opowiadania W PODSKOKACH odc. 8 "Bal karnawałowy" AUDIOBOOK | ZIMA
https://www.youtube.com/watch?v=MS5_2taL2oo
Zaprojektuj swój strój na bal karnawałowy- praca plastyczna – technika dowolna.
Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI
https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s
Zadanie dla dzieci 6 – letnich – gra interaktywna Policz ( Ja nauczyciela.com )
https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141
Przeliczanie i wskazywanie kwadratu z odpowiednią cyfrą.
Karnawałowe kolorowanki - Przedszkolandia
https://drive.google.com/file/d/10KGSdaeeXPWy1R3ke0U0p9MJ0A0zaoTc/view
27.I. 2022 CZWARTEK
Drogi Odkrywco:
Posłuchaj wiersza autorstwa Zbigniewa Dmictroca " W Karnawale" ( wiersz czyta Rodzic ) i opowiedz
W karnawale, w karnawale
Można wybrać się na bale.
Dużo tańca i muzyki,
Śmiało ciało wyginają smyki.
Można zmienić się w królewnę,
w królewicza można też,
są cyganki, wróżki, żabki,
jest i Batman, jest też jeż.
Każde dziecko duże, małe,
lubi bale w karnawale.
Piosenka Bal w przedszkolu (Zielony11smok) - posłuchaj i zatańcz.
https://www.youtube.com/watch?v=pmAPKouj5zw
Rysuj po śladzie, pokoloruj maski i wytnij
https://drive.google.com/file/d/1KKTptCMRzWUtfiWmtthvppWfPF-gSTng/view
Zatańcz Taniec połamaniec.
Piosenki dla dzieci. Spoko Loko - Tańce Połamańce:
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
26. I. 2022 – ŚRODA
Kochany Odkrywco:
Posłuchaj piosenki pt. Klaun (Dziecięce Przeboje - Klaun / Polskie piosenki dla dzieci)
https://www.youtube.com/watch?v=JPLgYv8TxyE
Wykonaj pracę plastyczną – KLAUN.
Praca Plastyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=Sb1Tj1jL6SA
Zapraszam Cię do zabawy przy piosence Tańcz….. i stop . Bliżej Przedszkola. (słowa: Karolina Gawlik wokal i muzyka: Miłosz Konarski)
https://www.youtube.com/watch?v=ItLciLLnbAU
wykonuj ruchy opisane w tekście; zatrzymaj się w trakcie przerw w muzyce.
Dzieci 6- letnie - Poćwicz pisanie:
https://drive.google.com/file/d/1IKOdwBwd8DH6a7bI83ph3W7U9IKuaOHP/view
25. I. 2022 – WTOREK
W KARNAWALE
Drogi Odkrywco:
Zapraszam Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego.
EduKredka – KARNAWAŁ / Film edukacyjny #DLADZIECI #7
https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc
Przybliżenie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie.
Posłuchaj i zatańcz przy piosence pt. W karnawale muz. E. Jakubowska, sł. D. Gellner, aranż. W. Jarosiński - Wesoła Scena.
https://www.youtube.com/watch?v=AtZ3rsnxE1w
Zapraszam Cię do zabawy z kodowaniem.
W KARNAWALE - Uczymy Dzieci Programować – AnnaŚwić
https://view.genial.ly/5fe11bdb6157fe0d6918fdf4/presentation-w-karnawaleby-anna-swic
Praca plastyczna ,,Karnawałowe balony'' - wyklejanie i rozcieranie plasteliny - wypełnianie kolorami obrazka.
Zakodowane serce dla Babci i Dziadka
Uroczysty występ z Okazji Dnia Babci i Dziadka, w grupie Odkrywcy
Powitanie wierszem autorstwa Moniki Sobkowiak
Piosenka pt. Babcia i Dziadek. Słowa i muzyka Jolanta Kucharczyk.
Wiersz pt. Dla Babci. Autor: Dorota Gellner
Piosenka pt. Woogie - boogie dla Babci i Dziadka. Słowa: Monika Szwejda. Muzyka: Monika i Artur Szwejda, Tralala dla Smyka.
Wiersz pt. Dziadek. Autor: Jadwiga Koczanowska
Życzenia dla Babci i Dziadzia. Autor: Monika Sobkowiak
Piosenka pt: Sto lat. Słowa i muzyka Klaudia Kurjan - Nutki dla Smyka.
Babciu i Dziadku, bardzo Was kochamy !!
Grupa Odkrywcy- zajęcia z programu Uczymy Dzieci Programować
Ozdoby choinkowe własnoręcznie wykonane
oraz "Choinka zielona pięknie przystrojona"
Praca plastyczna - Gwiazda betlejemska
Zimowe prace plastyczne w grupie Odkrywcy
Zadania na 10.12.2021
POZNAJEMY ŻYWIOŁY – ZIEMIA
Ziemia – nasza planeta” – poznanie modelu kuli ziemskiej – globusa, wskazywanie kontynentów, oceanów i mórz.
Film edukacyjny pt. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę - UBU
https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8
Co trzymasz w dłoni? – zagadka dotykowa (Na podłodze przed dzieckiem leżą miski wypełnione różnymi rodzajami gruntów np. piasek, żwir, glina, ziemia), przykryte chustą. Dziecko dotyka ich zawartości, próbując odgadnąć, co się w nich znajduje. Następnie Rodzic odkrywa chustę i wspólnie z dzieckiem nazywa wybrane grunty.
Posłuchaj wiersza Marii Terlikowskiej “Halo, tu Ziemia”
YouTube-Przedszkolak Zajęcia przedszkolne dla dzieci - dzień i noc, planeta ziemia, księżyc, słońce. Dla 6, 5 l.
https://www.youtube.com/watch?v=fKhEYRpPjCk
Rozmowa dziecka z Rodzicem- Co wiemy o ziemi? - zapoznanie z podwójnym znaczeniem słowa ziemia.
Piosenka „Cztery żywioły”
https://www.youtube.com/watch?v=nC2eTwD0MTA
Żywioły” – rozwiązywanie zagadek Ewy Stadtmüller (Rodzic czyta zagadkę)
1. Szumi w morzach, oceanach, pluszcze w rzekach, płynie w kranach. (woda)
2. Tańczy w kominkach, piece rozgrzewa, syczy, gdy się go wodą polewa. (ogień)
3. Karmi nas jak matka, najlepsza na świecie. Jaka to planeta, na pewno już wiecie. (ziemia)
4. Choć czasem bywa zanieczyszczone , bez niego życia nie ma i koniec. (powietrze)
UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ – KOMPETENCJE SPOŁECZNE ( Anna Świć)
Temat: Radość, smutek, strach – moje uczucia – zajęcia z elementami kodowania
Drogi Odkrywco. Na dzisiejszych zajęciach popracujesz z różnymi emotikonkami - czy wiesz co to są emotikony? Przyjrzysz się im dzisiaj bliżej oraz zapoznasz się z kodem binarnym.
Wiesz w jaki sposób komunikują się komputery ? Komputery rozróżniają dwa stany: w jednym jest silny impuls, w drugim go nie ma. Najmniejszą jednostkę informacji nazywamy bitem (bit – skrót od binary digit, czyli cyfrowej dwójki – jest najmniejszą jednostką informacji, która jest używana w odniesieniu do sprzętu komputerowego). Binarny sposób zapisu informacji wynika z tego, że komputer może rozróżnić dwa stany napięcia: brak napięcia - oznaczamy jako 0, oraz obecność napięcia – oznaczany jako 1).
To właśnie te „dwa stany” pomogą Ci odkryć ukryte obrazki.
Linki:
www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/4
Pokoloruj wybranym przez siebie kolorem pola oznaczone 1. Aby rozpocząć kliknij w zielone kółko.
Kliknij w wybrany przez siebie kolor a następnie klikaj pola oznaczone 1. Aby przejść do następnego zadania kliknij zielone kółko. Powodzenia.
Dzieci 6- letnie:
www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/5
Pokoloruj według kodu- kliknij na wskazany kolor a następnie w odpowiednie pole na kratownicy. Aby przejść do następnego zadania kliknij zielone kółko. Powodzenia.
Ułóż sudoku. Miłej zabawy.
www.akademia.uczymydzieciprogramowac.pl/ks/6
Zadania na 09.12.2021
POZNAJEMY ŻYWIOŁY – POWIETRZE
Co wiemy o powietrzu? Zapoznanie z żywiołem, jakim jest powietrze, i jego rolą w życiu człowieka.
O NATURZE ROZMOWY MAŁE I DUŻE - Co to jest powietrze? (Ministerstwo Klimatu i Środowiska)
https://www.youtube.com/watch?v=pA-bw_sL83w
Przedszkolne laboratorium. Gdzie można znaleźć powietrze? Czy powietrze da się zobaczyć? Zobacz proste eksperymenty z powietrzem:
Powietrze bez śmieci #1 - Co to jest powietrze?
https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
Eksperymenty z powietrzem -Jak znaleźć powietrze ( YouTube- mNauka)
https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU
MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 2
https://www.youtube.com/watch?v=7oVZoguXot0
Bajka do słuchania Piotruś i powietrze ( YouTube- art beediy)
https://www.youtube.com/watch?v=FHv9azEYCO0
Zadania na 8.12.2021
POZNAJEMY ŻYWIOŁY: WODA
1.Co wiemy o wodzie? Zapoznanie z żywiołem, jakim jest woda, i jego rolą w życiu człowieka.
Film edukacyjny pt. Bez wody nie ma życia ( YouTube - Banki Żywności)
https://www.youtube.com/watch?v=HU3zbIiiqv8
2.Posłuchaj piosenki pt. Piosenka o Zdrowej Wodzie- Piosenki dla dzieci - Mała Orkiestra Dni Naszych
( YouTube , Bajeczki Pioseneczki)
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
Opowiedz do czego potrzebna jest woda.
3. Krążenie wody w przyrodzie – bajka pt. KROPELKI | The Raindrops Story | Polish Fairy Tales
https://www.youtube.com/watch?v=gToyoj7UDWU
4.MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
Pięć eksperymentów z wodą, które można wykonać z Rodzicem w domu.
Potrzebne będą:
1. Lampa lava - olej, woda, barwnik, tabletka musująca
2. Kolorowy deszcz - woda, pianka do golenia, barwniki
3. Burza w szklance wody - woda, olej, barwniki.
4. Tańczący olej - woda, olej, kakao, sól
5. Kolorowe wulkany - woda, barwniki, soda oczyszczona, kwasek cytrynowy
5 eksperymentów z wodą (YouTube- mama w domu)
https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
Zadania na 07.12.2021
POZNAJEMY ŻYWIOŁY – OGIEŃ
1.Żywioły autor: Agata Dziechciarczyk
https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/zywioly/
Powietrze – Woda
Ziemia – Ogień
O czterech żywiołach
Coś Ci powiem
Do życia są niezbędne nam
Lecz dobrą radę Tobie dam
Korzystaj z nich rozważnie
I traktuj bardzo poważnie
2.Żywioły - to właśnie one od milionów lat uczą nas, że harmonijna różnorodność jest ważna i potrzebna. Jakie są cztery żywioły i co warto o nich wiedzieć? Energiczna piosenka „Cztery żywioły” pomoże Wam odpowiedzieć na te pytania!
Posłuchaj piosenki „Cztery żywioły”: sekrety powietrza, wody, ognia i ziemi (YouTube- Kinder Niespodzianka)
https://www.youtube.com/watch?v=nC2eTwD0MTA
3.Czym jest płomień? - Nauka. To lubię. (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=ZUI46Ji62Sw
4.Posłuchaj wiersza pt. Ogień (Autor: Agata Dziechciarczyk) czytanego przez Rodzica . Opowiedz o pozytywnych i negatywnych skutkach działania ognia.
https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/ogien/
5.Malujemy ogień – wykonanie pracy plastycznej.
U podstawy kartki z bloku technicznego dzieci przyklejają za pomocą kleju typu Magic małe patyczki – starają się ułożyć je na kształt ogniska. Kiedy patyczki są dobrze przymocowane, przedszkolaki malują nad nimi ogień, ( farbami lub pisakami) wykorzystując ogniste kolory.
Zadania na 06.12.2021
SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM
Witajcie Kochani! Mikołaj chce Wam coś powiedzieć. Mało tego, On chce się z Wami pobawić. Zapraszamy Was na krótką rozgrzewkę oraz na spotkanie z Mikołajem!
Życzymy dużo uśmiechu oraz dobrej zabawy!
1.Animacje taneczne dla dzieci - spotkanie z Mikołajem! (YouTube - malocakids)
https://www.youtube.com/watch?v=2nT8BsCD7u0
2.Na dzisiejszych zajęciach przemienicie się w pomocników Świętego Mikołaja, wykonacie misję, która pomoże mu w przedświątecznych obowiązkach. Powodzenia.
(Uczymy Dzieci Programować – Anna Świć )
https://view.genial.ly/5fc1513445f1430d9d71b28f/social-action-przybadz-swiety-mikolajuby-anna-swic
3.Puzzle- wersja łatwiejsza ( Kodowanie na dywanie – Anna Świć )
4.Puzzle- wersja trudniejsza ( Kodowanie na dywanie – Anna Świć )
https://view.genial.ly/5fd4a2d1e7f0ee0d6b68da01/interactive-content-swiateczne-puzzle-by-anna-swic
5. Zaśpiewaj piosenkę o siedmiu odważnych reniferach które jak co roku ruszają w świąteczną podróż w towarzystwie św. Mikołaja, aby dostarczyć na czas wszystkie prezenty.
Śpiewające Brzdące - Siedem Reniferów - Piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM
Zadania na 03.12.2021
USIĄDŹ Z NAMI GOŚCIU NASZ
1. Kochani Odkrywcy, wiecie czym podróżuje święty Mikołaj?
Śnieżynka zaprasza do wzięcia udziału w piosence-zagadce. Pytanie brzmi: Czym podróżuje święty Mikołaj? Zobaczycie różne środki transportu, ale tylko jeden będzie prawidłowy.
Układy taneczne # 15 - Czym podróżuje święty Mikołaj? (YouTube- malocakids)
https://www.youtube.com/watch?v=P-29AaJUh-E
2. Posłuchaj piosenki a następnie opowiedz komu i co przywiózł Mikołaj?
Piosenka Jedzie Mikołaj (YouTube - dobrawa dukarmus)
https://www.youtube.com/watch?v=DCNuKnzctBc
3. Spróbuj wykonać pracę plastyczną - Mikołaj z rolki papieru toaletowego.
Tak wykonanego Mikołaja z rolki możemy zawiesić na choinkę. Mikołaj stoi więc może posłużyć również jako dekoracja.
Jak zrobić Mikołaja z rolki? | Praca Plastyczna | Stojący Mikołaj
https://www.youtube.com/watch?v=umIOTXVvTq0
4. Zobacz co przytra?ło się Mikołajowi. Miłego oglądania! (YouTube –Kubuś- Mikołaj - bajka dla
dzieci)
https://www.youtube.com/watch?v=x10u59kETOc