Język angielski
14.04.2021
Dzień dobry!
Maluchy, dzisiaj będzie mowa o pojazdach. Będzie pomagał Wam Larry. Na pewno często widujecie samochody, motocykle, ciężarówki…. Ale dzisiaj i następnym razem pojawią się też inne pojazdy, nie tylko te, które można zobaczyć codziennie na ulicy. Być może już się domyślacie jakie to będą. Zobaczcie sami, posłuchajcie Larry`ego i powtarzajcie:
tractor – traktor
https://www.youtube.com/watch?v=QpTxnc2ZQ58&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=22
motorcycle – motocykl
https://www.youtube.com/watch?v=1_3g8dHM0BU&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=41
helicopter – helikopter
https://www.youtube.com/watch?v=4hY7NtAYtcw&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=42
truck – ciężarówka
https://www.youtube.com/watch?v=uRy6fSHNdJo&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=44
Starszaki,
poznacie dzisiaj nazwy zawodów. Na pewno niektórzy z Was wiedzą już kim chcieliby zostać w przyszłości; chłopcy marzą, żeby zostać strażakiem, policjantem, a dziewczynki tancerką, lekarką. Chociaż, pewnie jeszcze nie raz zmienicie zdanie, a może nie i niektóre z tych marzeń się spełnią. Być może wśród nazw zawodów, które dzisiaj poznacie będzie też ten Wasz wymarzony. Sprawdźcie
Kliknijcie na wybranym zawodzie i usłyszycie jego nazwę. Powtarzajcie te wyrazy
https://www.anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm
cook - kucharz
doctor – doktor
driver - kierowca
farmer - farmer
fireman - strażak
mechanic - mechanik
nurse - pielęgniarka
policeman - policjant
postman - listonosz
secretary - sekretarka
seller - sprzedawca
teacher – nauczyciel
Spróbujcie teraz dopasować wyraz do obrazka. Najpierw kliknijcie wybraną cyfrę od 1 do 12. Pojawi się wtedy nazwa zawodu i cztery obrazki. Wybieracie ten, który według Was pasuje do wyrazu. Jeśli wybierzecie poprawnie, usłyszycie nazwę tego zawodu. A jeśli się pomylicie, musicie wybrać jeszcze raz
https://www.anglomaniacy.pl/occupationsPictureTest.htm
Oczywiście, nie musicie wybierać cyfr po kolei, możecie zacząć nawet od ostatniej. I pamiętajcie: koniecznie powtarzamy każdy wyraz!!!
12.04.2021
Witam wszystkich
Dzisiaj znowu zaczniemy od maluchów.
W jakim dzisiaj jesteście nastroju? Happy? Angry? A może hungry? Albo sad? Nie wiecie co znaczą dwa ostatnie słowa? No to posłuchajcie piosenki, Wesołe Stworki na pewno Wam pomogą. A oprócz tego, pod linkiem do piosenki znajdziecie te dwa słowa z ich znaczeniem
https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8
hungry – głodny
sad – smutny
Teraz narysujcie Wasz nastrój, a potem powiedzcie po angielsku jak się czujecie:
https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-draw-color.pdf
A jeśli będziecie mieli ochotę na trochę kolorowania, to tutaj znajdziecie coś dla siebie:
https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color.pdf
A jak starszaki poradziły sobie z zapamiętaniem nazw pomieszczeń? Mam nadzieję, że poszło Wam nieźle. Sprawdźmy, czy potraficie dopasować słowa do poszczególnych obrazków. Jeśli będziecie mieli problem z odczytaniem wyrazów, kliknijcie na ikonę głośnika i usłyszycie wyraz, a wtedy na pewno pójdzie Wam łatwo.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/rooms
A tutaj wystarczy kliknąć na kropce obok wyrazu i połączyć z obrazkiem
https://www.liveworksheets.com/of48302of
Zachęcam Was do zagrania w grę memory. Poproście rodziców, żeby dwa razy wydrukowali dla Was karty, rozetnijcie je i zaczynajcie zabawę.
https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf
Oczywiście, jak zawsze, po odsłonięciu obrazka mówimy co się na nim znajduje
07.04.2021
Witam wszystkich po świętach. Mam nadzieję, że mimo trudności udało się spędzić je przyjemnie i że jesteście gotowi na kolejne spotkanie z angielskim??
Na początek, zapraszam do zabawy dzieci z młodszych grup.
Przyglądnijcie się buźkom: https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-flashcards.pdf
Czy potraficie powiedzieć jaki nastrój wyrażają? Brawo! Podpowiem Wam teraz jak wszystkie te emocje możecie nazwać po angielsku:
happy – szczęśliwy
angry – zły
scared – przestraszony
sleepy – śpiący
A teraz Wasza kolej – spróbujcie pokazać jak wyglądacie kiedy jesteście szczęśliwi albo śpiący. Najlepiej, zróbcie to przed lustrem. Wybierzcie dowolny nastrój. A teraz poproście mamę lub tatę, żeby usiedli na wprost Was i pobawcie się z nimi. Niech próbują odgadnąć w jakim jesteście nastroju, a potem zamieńcie się rolami. Może ich zaskoczycie kiedy powiecie po angielsku jakie emocje próbują wyrazić.
Ta piosenka pomoże Wam zapamiętać nowe słowa: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_logo
Oczywiście, bawimy się z rodzicami i/lub rodzeństwem
Kolej na starsze grupy.
Dzisiaj porozmawiamy o domu, a właściwie o pomieszczeniach w domu. Ile potraficie wymienić? Sprawdźcie teraz czy o wszystkich pamiętaliście. Zwróćcie też uwagę na wyrazy przy każdym obrazku, a dowiecie się jak każde z pomieszczeń nazywa się w języku angielskim: https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf
A poniżej szybka ściągawka:
house – dom
bedroom – sypialnia
bathroom – łazienka
kitchen – kuchnia
dining room – jadalnia
living room – salon
garden - ogród
Zapraszam Was teraz na film z Waszymi ulubionymi bohaterami:
https://www.youtube.com/watch?v=mV-TnrvUJ9Q&list=PLF68F2582F846028F
https://www.youtube.com/watch?v=WeWv_dwnX7Y
Pamiętajcie, żeby powtarzać nazwy pomieszczeń razem ze Steve`em.
02.04.2021
Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki!
Życzę Wam , aby te Święta Wielkanocne, wbrew wszystkim przeciwnościom, przepełniały spokój, radość i wzajemna życzliwość. Niech ten czas da Wam siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość...
A jeśli znajdzie się trochę wolnego czasu w przedświątecznych przygotowaniach, oto moje dzisiejsze propozycje dla dzieciaków.
Starszym grupom na początek proponuję trochę zabawy:
https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm
A teraz sprawdźcie co zapamiętaliście:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT1.pdf
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT4.pdf
A to dla młodszych dzieci. Będą Wam potrzebne kredki i ołówek, więc szybko po nie idźcie i zaczynajcie
https://www.kidspuzzlesandgames.co.uk/wp-content/uploads/2017/04/eastercolourbynumberspotted.pdf
Pamiętacie o jakich tradycjach wielkanocnych pisałam Wam ostatnio? Może Wy też spróbujecie zorganizować poszukiwanie wielkanocnych jajek (Easter Egg Hunt). Wcale nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczą kolorowe kartki papieru, z których wytniecie jajka i ozdobicie je. Nie macie kolorowych kartek? Narysujcie jajka na zwykłych kartkach, pokolorujcie je i wytnijcie. Teraz poproście mamę lub tatę, żeby schowali jajka w różnych zakamarkach w domu i ruszajcie na poszukiwania. A potem to Wy schowajcie jajka, a rodzice niech ich szukają.
A może zorganizujecie pokaz wielkanocnych kapeluszy?
30.06.2020 WTOREK
Kochani,
dzisiaj chciałabym Wam przekazać życzenia udanych wakacji ;D
Posłuchajcie:
Have Fun This Summer! – Wspaniałych wakacji!
https://www.youtube.com/watch?v=YE-BI2WRnBU
swim – pływać
run – biegać
swing – huśtać się
ride a roller coaster – jeździć kolejką
fly on the plane – latać samolotom
throw the ball – rzucać piłkę
make new friends – zawierać przyjaźnie
Narysujcie swoje wymarzone wakacje.
https://twistynoodle.com/my-dream-summer-holidays-coloring-page/
Wytnijcie literki i wklejcie w puste pola. Pokolorujcie obrazek.
https://twistynoodle.com/have-fun-this-summer-4-coloring-page/
Powodzenia !!
24.06.2020 ŚRODA
Witajcie, Kochani!
Ponieważ wakacje zbliżają się wielkimi krokami, dzisiaj wprowadzę Was w wakacyjny nastrój. Na początek wysłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM
Wakacje pewnie kojarzą Wam się przede wszystkim z plażą i morzem, ale jest wiele innych miejsc, gdzie można je spędzić. Spójrzcie na wakacyjne słownictwo:
summer – lato
sun - słońce
beach – plaża
ocean – ocean
sea – morze
lake – jezioro
forest – las
mountains – góry
city – miasto
A gdzie Wy się wybieracie?
Maluchy, pokolorujcie obrazek
https://www.cool2bkids.com/wp-content/uploads/2019/10/Beach-Coloring-Pages-for-Toddlers.jpg
Starszaki, dla Was również kolorowanka, ale musicie ją pokolorować według instrukcji
https://www.cool2bkids.com/wp-content/uploads/2019/10/Beach-Color-by-Number.jpg
1 – szary 2 – różowy 3 – zielony 4 – czerwony
5 – żółty 6 – niebieski 7 – jasny niebieski 8 – pomarańczowy
PONIEDZIAŁEK 22.06.2020
Witajcie, Dzieciaki!
Już niedługo, bo 23 czerwca, czyli w najbliższy wtorek, swoje święto będą obchodzili Wasi tatusiowie. Nie zapomnijcie o życzeniach dla nich.
Może też zechcecie zaśpiewać im taką piosenkę.
https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg
I love my daddy, I love my daddy Kocham mojego tatusia
I love my daddy, yes I do.
Here's a kiss and a hug for you Oto całus i przytulas dla niego
Thank you daddy for all you do Dziękuję Tatusiu, za wszystko co robisz
Happy Father's Day, Happy Father's Day Wszystkiego najlepszego
Happy Father's Day, I love you. Wszystkiego najlepszego, kocham Cię
A oto kilka słówek dla Was:
Father`s Day – Dzień Ojca
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=father%60s+day
present – prezent
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present
funny – zabawny
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=funny
clever – mądry
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=clever
polite – uprzejmy
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=polite
Zaproście Waszych tatusiów do wspólnego wysłuchania dwóch krótkich historyjek
https://www.youtube.com/watch?v=4bUnRvYBWn0
https://www.youtube.com/watch?v=DpdHlXjB__s
Powodzenia !!
17.06.2020 ŚRODA
Witajcie!
Dzisiaj nowa porcja słówek związanych ze sportem. Poniżej znajdziecie karty obrazkowe, które mogą posłużyć również do gry w memory
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportM.pdf
A tutaj, klikając na poszczególne obrazki, poznacie poprawną wymowę
https://www.anglomaniacy.pl/sportDictionary.htm#pictures
Zadania dla starszaków:
- kliknijcie na dowolnej cyfrze. Pojawi się nazwa sportu i cztery obrazki do wyboru. Wybierzcie właściwy
https://www.anglomaniacy.pl/sportPictureTest.htm
połączcie nazwę sportu z odpowiednim obrazkiem
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportPT1.pdf
- wpiszcie brakujące litery
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportPT4.pdf
Zadania dla maluchów:
- pokolorujcie obrazek
https://twistynoodle.com/basketball-4-coloring-page/
- narysujcie po śladzie
https://twistynoodle.com/soccer-105-coloring-page/
- pokolorujcie piłki. Spróbujcie je policzyć
https://www.colorwithfuzzy.com/support-files/sport-coloring-pages.pdf
Powodzenia !!
15.06.2020 PONIEDZIAŁEK
Dzień dobry wszystkim!
Mam nadzieję, że wszyscy lubicie sport, bo dzisiaj będziemy się uczyć właśnie o sportach.
soccer – piłka nożna
badminton – badminton
baseball – bejsbol
tennis – tenis
Tutaj dowiecie się jak poprawnie wymawiać nazwy tych sportów:
https://www.youtube.com/watch?v=X7rbyIBOEjc
Jestem pewna, że wszystkim udało się bezbłędnie powtórzyć wszystkie wyrazy.
Maluchy, zapraszam Was do oglądania:
https://www.youtube.com/watch?v=H6RHfLMBu4g
Starszaki, to film dla Was:
https://www.youtube.com/watch?v=uPbP3G0Wvwo
Powodzenia !!
10.06.2020 ŚRODA
Witajcie, Kochani !
Dzisiaj utrwalamy nazwy robaczków.
Starszaki, najpierw zapraszam Was do oglądnięcia filmu z Waszymi ulubionymi bohaterami:
https://www.youtube.com/watch?v=VrHjSDukV8w
A poniżej trochę zabawy dla Was:
- narysujcie swoje ulubione robaczki i napiszcie ich nazwy
- wytnijcie i sklejcie kostki do gry. Turlajcie nimi, a kiedy się zatrzymają, powiedzcie jakiego robaczka widzicie. Na jednej kostce są puste pola. Na nich narysujcie wybrane przez siebie robaczki, najlepiej takie, których nie ma na pozostałych dwóch kostkach.
Maluchy, teraz kolej na Was
Na początek, przypomnijcie sobie nazwy robaczków, które poznaliście, słuchając piosenek. Przygotujcie ołówek, kredki i zaczynamy
- połączcie mróweczki z ich cieniami
- pomóżcie pszczółce odnaleźć drogę do kwiatka i narysujcie ją. Postarajcie się nie dotykać krawędzi
- narysujcie pająka po przerywanej linii i pokolorujcie go
Powodzenia !!
08.06.2020 PONIEDZIAŁEK
Dzień dobry!
Starszaki, udało Wam się zapamiętać nazwy robaczków??? A oto słówka na dzisiaj:
firefly – świetlik
fly – mucha
mantis – modliszka
cricket - świerszcz
dung beetle – żuk gnojowy
beetle – żuk
cockroach – karaluch
Powtórzcie wyrazy:
https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs
Teraz pora na ćwiczenia:
- zapiszcie nazwy robaczków po śladzie
- http://www.eslkidz.com/uploads/1/0/5/7/10578029/bugs_writing_spelling_practice.pdf
- połączcie wyraz z obrazkiem
A teraz coś dla maluchów.
Dla Was też mam nowe słówka, a do każdego z nich piosenka i podpowiedź jak te słówka wymawiać.
A przy okazji przypomnicie sobie jak liczymy po angielsku
spider – pająk
ant – mrówka
bee – pszczoła
Zachęcam Was, żebyście pomogli pajączkowi wejść na dach po rynnie.
Wytnijcie wszystkie elementy, a potem bawcie się w trakcie słuchania piosenki
https://supersimple.com/downloads/the-eensey-weensey-spider-dramatic-play-set-bw.pdf
Powodzenia !!
03.06.2020 ŚRODA
Witajcie,
Kochani dzisiaj mam dla Was wesołą piosenkę o owadach. Na pewno, spotykacie te owady kiedy spacerujecie albo bawicie się np. na podwórku albo na łące. Domyślacie się już jakie to mogą być owady? Wysłuchajcie piosenki. Jestem pewna, że bardzo szybko się jej nauczycie.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=EgiQ6GliTrI&feature=emb_logo
butterfly – motyl
ladybug – biedronka
bumblebee – trzmiel
Maluchom proponuję takie ćwiczenia:
- dorysujcie brakującą połówkę motylka i pokolorujcie go. A potraficie nazwać go po angielsku?
- pomóżcie biedroneczkom dofrunąć do kwiatków. Pamiętacie jak po angielsku nazywa się biedronka?
A to dla starszaków:
- policzcie motylki i otoczcie pętlą odpowiednią cyfrę. Pamiętajcie, liczymy po angielsku!
- napiszcie po śladzie, a potem samodzielnie
Powodzenia !!
Good luck !!
01.06.2020 PONIEDZIAŁEK
Witajcie!
Czy wiecie jaki dzisiaj jest święto? W zeszłym tygodniu świętowały Wasze mamy, a dzisiaj jest…. Oczywiście! DZIEŃ DZIECKA! W związku z tym, przesyłam Wam wszystkim serdeczne życzenia wszystkiego najlepszego
HAPPY
CHILDREN`S DAY!!!
Pod linkiem poniżej znajdziecie kilka piosenek, ale tylko pierwsza dotyczy Dnia Dziecka i jest specjalnie dla Was. Oczywiście, pozostałe też możecie wysłuchać????
https://www.youtube.com/watch?v=Y_0lYoTQ6Go
Happy Children’s Day to you Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka
Happy Children’s Day to you Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka
We wish you health and happiness Życzymy Wam zdrowia i szczęścia
Happy Children’s Day to you Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka
A teraz kilka nowych słówek:
boy [boi] - chłopiec
https://kids-flashcards.com/en/free-printable/stages-flashcards-in-english#lg=1&slide=1
girl [gerl] - dziewczynka
https://kids-flashcards.com/en/free-printable/stages-flashcards-in-english#lg=1&slide=2
child [czajld] – dziecko children [czildren]- dzieci
Powodzenia !!
27.05.2020 ŚRODA
Kochani, dzisiaj będzie trochę deszczowo, tak jak za naszymi oknami? Niestety, pogoda ostatnio nie dopisuje, na pewno wszystkim brakuje pięknego słoneczka, a deszczu na razie mamy dość. I stąd moja dzisiejsza propozycja dla Was:
https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8&feature=emb_logo
Może, jeśli wspólnie zaśpiewamy:
rain, rain, go away Deszczyku, deszczyku, odejdź
come again another day. Wróć innym razem
deszcz w końcu przestanie padać, a zza chmur wyłoni się słoneczko. A przy okazji, przypomnicie sobie też nazwy członków rodziny w języku angielskim:
https://supersimple.com/downloads/rain-rain-go-away-flashcards.pdf
Maluchy, pokolorujcie deszcz i parasolkę według instrukcji:
https://twistynoodle.com/welcome-rain-coloring-page/
Starszaki, pokolorujcie i napiszcie po śladzie:
https://twistynoodle.com/rain-rain-go-away-102-worksheet/
https://twistynoodle.com/umbrella-2-worksheet/
Milej zabawy !!
25.05.2020 PONIEDZIAŁEK
Witajcie!
Już bardzo bardzo niedługo Wasze Mamy będą obchodziły swoje święto, dlatego tym razem napiszę kilka słów o Dniu Matki. Czy wiecie kiedy dokładnie jest ten dzień? Tak, zgadza się???? 26 maja, czyli już we wtorek. Na początek mam dla Was piosenkę, którą możecie zaśpiewać swoim Mamom
https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k
Hugs and kisses, Uściski i całusy
Hugs and Kisses, Uściski i całusy
Just for you! Tylko dla Ciebie
Just for you! Tylko dla Ciebie
Just to tell you, Mommy, Żeby Ci powiedzieć, Mamusiu
Just to tell you, Mommy, Żeby Ci powiedzieć, Mamusiu
I love you! Kocham Cię
I love you! Kocham Cię
Zastanówcie się teraz, co możecie zrobić dla Waszych Mam, żeby ten dzień był dla nich wyjątkowy. Oto piosenka, w której znajdziecie kilka propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo
- clean room – posprzątać pokój
https://clipartstation.com/wp-content/uploads/2017/11/clean-room-clipart-4.jpg
-
make bed – pościelić łóżko
https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/girl-making-bed-in-pink-bedroom-vector-19868260
-
put toys away – odłożyć zabawki na miejsce
A jeśli chcecie jeszcze bardziej pokazać Mamusiom jak bardzo je kochacie, pokolorujcie dla nich obrazki:
-
maluchy
https://twistynoodle.com/hugs-and-kisses-2-coloring-page/
https://twistynoodle.com/happy-mothers-day-545-coloring-page/
-
starszaki
https://twistynoodle.com/hugs-and-kisses-2-worksheet/
https://twistynoodle.com/happy-mothers-day-545-worksheet/
Czy wiecie, że w wielu krajach Dzień Matki obchodzony jest kiedy indziej, a nie 26 maja, tak jak w Polsce?
w Wielkiej Brytanii – w czwartą niedzielę Wielkiego Postu (w tym roku był to 22 marca)
w Stanach Zjednoczonych – w drugą niedzielę maja (w tym roku był to 10 maja)
w Australii – w drugą niedzielę maja (w tym roku był to 10 maja)
Miłej zabawy !!
20.05.2020 ŚRODA
Dzień dobry wszystkim!
Ostatnio miałam dla Was piosenkę na rozpoczęcie dnia, a dzisiaj będzie piosenka na zakończenie dnia. Co zwykle robicie przed zaśnięciem? Czy bohater piosenki robi to samo co Wy? Sprawdźcie sami
https://www.youtube.com/watch?v=v1YjJmMvnOw&feature=emb_logo
This is the way we take a bath, kąpiemy się
take a bath, take a bath.
This is the way we take a bath.
We do it every evening.
This is the way we put on our pajamas, zakładamy piżamę
put on our pajamas, put on our pajamas.
This is the way we put on our pajamas.
We do it every evening.
This is the way we brush our teeth, szczotkujemy zęby
brush our teeth, brush our teeth.
This is the way we brush our teeth.
We do it every evening.
This is the way we read a book, czytamy książkę
read a book, read a book.
This is the way we read a book.
We do it every evening.
This is the way we say, “Good night,” Dobranoc
say, “Good night,” say, “Good night.”
This is the way we say, “Good night.”
We do it every evening.
This is the way we go to sleep. idziemy spać
Wysłuchajcie jeszcze jednej piosenki, może będziecie ją śpiewać lub nucić w czasie kąpieli
https://www.youtube.com/watch?v=HVYXHMY7wvo&feature=emb_logo
A to moja propozycja ćwiczeń
- dla starszaków
Pokolorujcie obrazek według instrukcji
- dla maluchów
Umyjcie ząbki. Możecie wykorzystać do tego białej kredki lub farby. A może macie inny pomysł?
Powodzenia !
18.05.2020 PONIEDZIAŁEK
Witajcie!
Dzisiaj mam dla Was piosenkę na rozpoczęcie dnia, o tym co zawsze robimy po przebudzeniu. Na pewno każdy z Was wykonuje rano te czynności
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=4XLQpRI_wOQ&feature=emb_logo
This is the way we wash our face, myjemy twarz
wash our face, wash our face.
This is the way we wash our face.
Early in the morning.
Wash wash wash wash.
Wash wash wash.
This is the way we comb our hair, czeszemy włosy
comb our hair, comb our hair.
This is the way we comb our hair.
Early in the morning.
Comb comb comb comb.
Comb comb comb.
This is the way we brush our teeth, szczotkujemy zęby
brush our teeth, brush our teeth.
This is the way we brush our teeth.
Early in the morning.
Brush brush brush brush.
Brush brush brush.
This is the way we get dressed, ubieramy się
get dressed, get dressed.
This is the way we get dressed.
Early in the morning.
This is the way we go to school, idziemy do szkoły
go to school, go to school.
This is the way we go to school.
Early in the morning.
A to jeszcze jedna piosenka o tym jak i dlaczego powinniście myć zęby
https://www.youtube.com/watch?v=wCio_xVlgQ0
Zachęcam Was do wykonania poniższych zadań:
- wytnijcie ubrania i pomóżcie ubrać się naszemu przyjacielowi https://supersimple.com/downloads/caities-classroom-worksheet-get-dressed.pdf
- jeśli lubicie kolorować wybierzcie kolorowankę dla siebie
https://supersimple.com/downloads/brush-your-teeth-worksheet-color.pdf
Powodzenia !
Good luck !
13.05.2020 ŚRODA
Kochani, dzisiaj trochę ruchu dla wszystkich. A żeby było bezpiecznie, usuńcie ze swojego otoczenia wszystko co niepotrzebne, posprzątajcie zabawki, przesuńcie krzesła i zaczynamy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fPMjnlTEZwU&feature=emb_logo
A tutaj tekst piosenki, szybkie tłumaczenie i podpowiedź dla Was jak się poruszać:
Walking walking. Walking walking. Idziemy
Hop hop hop. Hop hop hop. Podskakujemy
Running running running. Biegniemy (może być w miejscu) Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop. Zatrzymujemy się
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe. Idziemy na paluszkach
Jump jump jump. Jump jump jump. Skaczemy
Swimming swimming swimming. Pływamy
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep. Zasypiamy
Wake up! Pobudka!
It’s time to go! Czas ruszać!
Are you ready to go fast? Gotowi? Będzie szybko
Okay!
Walking walking. Walking walking. Idziemy
Hop hop hop. Hop hop hop. Podskakujemy
Running running running. Biegniemy (może być w miejscu) Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop. Zatrzymujemy się
Teraz odpocznijcie, a ja zachęcam Was do kilku ćwiczeń „na siedząco”
Starszaki, napiszcie wyrazy po śladzie, a potem spróbujcie napisać je samodzielnie:
https://twistynoodle.com/jump-worksheet/
https://twistynoodle.com/run-30-worksheet/
https://twistynoodle.com/swim-2-worksheet/
https://twistynoodle.com/hop-hophop-worksheet/
Maluchy, narysujcie linie po śladzie:
http://cleverlearner.com/pre-writing/images/preschool-pre-writing-activity-worksheet-12d.pdf
http://cleverlearner.com/pre-writing/images/preschool-pre-writing-activity-worksheet-17u.pdf
11.05.2020 PONIEDZIAŁEK
Dzień dobry!
Maluchy, dzisiaj zgodnie z obietnicą kolejne nazwy pojazdów. Oto one:
car – samochód
ship – statek
race car – samochód wyścigowy
airplane – samolot
spaceship – statek kosmiczny
W nauce znowu będzie Wam towarzyszył Larry. Przy okazji poznawania nowych nazw pojazdów, przypomni Wam również te, które poznaliście poprzednim razem
https://www.youtube.com/watch?v=sJGi--KigWw
https://www.youtube.com/watch?v=EwakaFnH6Fc&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=3
Skoro Larry opowiedział Wam już trochę o pojazdach to teraz pora na Waszą pracę. Na początek, połączcie ze sobą helikoptery liniami:
Teraz narysujcie części pojazdów po przerywanych liniach:
http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/alpha/ap2/tractor.gif
http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/alpha/ap2/car.gif
Kiedy to zrobicie, pokolorujcie je , a następnie wytnijcie.
A na koniec, przyklejcie wszystkie części klejem.
Starszaki, jakie nazwy zawodów w języku angielskim pamiętacie? Dzisiaj będziecie mieli okazję przypomnieć sobie te, których nie udało Wam się zapamiętać.
Zacznijcie od połączenia nazw zawodów z odpowiednią osobą, która ten zawód wykonuje
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsPT1.pdf
W kolejnym zadaniu musicie wpisać nazwę zawodu. Wersja łatwiejsza, w której wpisujecie tylko brakujące litery:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsPT4.pdf
i trudniejsza, w której trzeba wpisać cały wyraz:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsC.pdf
Pamiętajcie, żeby w razie trudności korzystać ze słowniczka:
https://www.anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm
A na koniec trochę zabawy; zagrajcie z rodzicami lub/i rodzeństwem
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsM.pdf
W wersji podstawowej parę tworzą wyraz i odpowiadający mu obrazek, ale możecie zmienić zasady i wybrać łatwiejszą opcję, w której parę stanowią dwa takie same obrazki. Jeśli lubicie wyzwania, to wybierzcie wersję trudniejszą, w której parą będą takie same wyrazy.
A zanim zaczniecie grę, możecie pokolorować obrazki,
pozdrawiam
06.05.2020 SRODA
Maluchy, dzisiaj będzie mowa o pojazdach. Będzie pomagał Wam Larry, którego mieliście już okazję poznać. Na pewno często widujecie samochody, motocykle, ciężarówki…. Ale dzisiaj i następnym razem pojawią się też inne pojazdy, nie tylko te, które można zobaczyć codziennie na ulicy. Być może już się domyślacie jakie to będą. Zobaczcie sami, posłuchajcie Larry`ego i powtarzajcie
tractor – traktor
https://www.youtube.com/watch?v=QpTxnc2ZQ58&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=22
motorcycle – motocykl
https://www.youtube.com/watch?v=1_3g8dHM0BU&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=41
helicopter – helikopter
https://www.youtube.com/watch?v=4hY7NtAYtcw&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=42
truck – ciężarówka
https://www.youtube.com/watch?v=uRy6fSHNdJo&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=44
Starszaki, poznacie dzisiaj nazwy zawodów. Na pewno niektórzy z Was wiedzą już kim chcieliby zostać w przyszłości; chłopcy marzą, żeby zostać strażakiem, policjantem, a dziewczynki tancerką, lekarką. Chociaż, pewnie jeszcze nie raz zmienicie zdanie, a może nie i niektóre z tych marzeń się spełnią. Być może wśród nazw zawodów, które dzisiaj poznacie będzie też ten Wasz wymarzony. Sprawdźcie????
Kliknijcie na wybranym zawodzie i usłyszycie jego nazwę. Powtarzajcie te wyrazy
https://www.anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm
cook - kucharz
doctor – doktor
driver - kierowca
farmer - farmer
fireman - strażak
mechanic - mechanik
nurse - pielęgniarka
policeman - policjant
postman - listonosz
secretary - sekretarka
seler - sprzedawca
teacher – nauczyciel
Spróbujcie teraz dopasować wyraz do obrazka. Najpierw kliknijcie wybraną cyfrę od 1 do 12. Pojawi się wtedy nazwa zawodu i cztery obrazki. Wybieracie ten, który według Was pasuje do wyrazu. Jeśli wybierzecie poprawnie, usłyszycie nazwę tego zawodu. A jeśli się pomylicie, musicie wybrać jeszcze raz
https://www.anglomaniacy.pl/occupationsPictureTest.htm
Oczywiście, nie musicie wybierać cyfr po kolei, możecie zacząć nawet od ostatniej. I pamiętajcie: koniecznie powtarzamy każdy wyraz!!!
4.05.PONIEDZIAŁEK
Witajcie, dzisiaj utrwalamy ostatnio poznane słownictwo.
Maluchy, na początek przypomnijcie sobie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=RNUZBHlRH4Y&feature=emb_logo
Teraz spróbujcie połączyć ze sobą obrazki o przeciwstawnym znaczeniu, tak jak pokazuje to przykład:
https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-worksheet-match.pdf
https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-worksheet-match-bw.pdf
Potraficie je nazwać? A tutaj znajdziecie jeszcze kilka innych par wyrazów:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=81&v=DzA1VQL1oME&feature=emb_logo
Pamiętajcie, że w czasie słuchania i oglądania wszyscy się ruszamy. Wy też spróbujcie zobrazować słowa????
Starszaki również zaczynają od przypomnienia:
https://www.youtube.com/watch?v=fSWfRL3LKm0
A skoro już przypomnieliście sobie dni tygodnia w języku angielskim to zachęcam Was do sprawdzenia swojej pamięci w grze memory:
https://www.freddiesville.com/games/days-of-the-week-memory-game/
Poproście rodziców o wydrukowanie kart pracy, przygotujcie ołówki i napiszcie po śladzie dni tygodnia
http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/m-w-zb.gif
http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/s-s-zb.gif
http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/th-f-zb.gif
A na koniec spotkanie ze Steve`em i Maggie. Zobaczcie, co wydarzy się tym razem
https://www.youtube.com/watch?v=yCdrxeQ63Ic
Czy teraz potraficie już bez podpowiedzi wymienić dni tygodnia?
Kochane maluchy, dzisiaj spotkanie z przeciwieństwami. Już na początku nasuwają się dwa wyrazy:
długi (weekend) – krótki (weekend).
A inne? Spójrzcie na obrazki:
https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-flashcards.pdf
open – otwarty, shut – zamknięty
big – duży, small – mały
please – poproszę no, thank you – nie, dziękuję
fast – szybki, slow – powolny
loud – głośny, quiet – cichy
A teraz zaproście rodziców do wspólnego śpiewania
https://supersimple.com/song/open-shut-them/
A tu mała wskazówka dla rodziców:
https://supersimple.com/how-to-teach-super-simple-songs/how-to-teach-open-shut-them/
Oczywiście, jeśli macie inny pomysł, możecie sami zdecydować jak zobrazujecie te słowa????
Starszaki poznają dzisiaj dni tygodnia w języku angielskim. Spróbujcie powtarzać:
https://www.youtube.com/watch?v=fSWfRL3LKm0
Monday – poniedziałek
Tuesday – wtorek
Wednesday – środa
Thursday – czwartek
Friday – piątek
Saturday – sobota
Sunday – niedziela
I mam jeszcze dla Was łatwo wpadającą w ucho piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8
Mam nadzieję, że się spodoba i łatwiej będzie Wam dzięki niej zapamiętać dni tygodnia
27.04. PONIEDZIAŁEK
Dzień dobry wszystkim!
Dzisiaj, z dziećmi z młodszych grup utrwalamy nazwy zabawek. A zanim zaczniemy… czy potraficie nazwać w języku angielskim swoje ulubione zabawki?
Zadanie 1:
http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-3.jpg
Najpierw przyglądnijcie się obrazkowi i spróbujcie nazwać (po angielsku) zabawki, które na nim widzicie. Pokolorujcie zabawki według instrukcji po lewej stronie kartki. A czy pamiętacie nazwy kolorów? Dla zapominalskich małe przypomnienie:
https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4
Zadanie 2:
http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-4.jpg
Wytężcie wzrok i odpowiedzcie na pytanie: które z zabawek znajdują się w pudle? Zakreślcie kwadraciki obok tych zabawek.
Zadanie 3:
http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-5.jpg
Spróbujcie powiedzieć jakie zabawki udało się wyczarować czarodziejowi.
A na koniec zachęcam do oglądnięcia filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=-ys84vNK16Q
A ze starszakami utrwalamy określenia opisujące pogodę. Na początek przypomnijmy sobie jakie określenia poznaliście:
https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA
https://www.youtube.com/watch?v=gpBuaU5OPi8
I zadania dla Was
Pokolorujcie obrazki i połączcie z właściwym wyrazem
http://cleverlearner.com/science/images/the-weather-preschool-worksheet.pdf
Zadanie 2:
Wpiszcie w luki odpowiednie wyrazy
http://cleverlearner.com/science/images/the-weather-activity-sheet.pdf
A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytanie, które pojawiło się w ostatnim wpisie: What`s the weather like?
Agnieszka Borysko
Ostatnio dzieci z młodszych grup poznały nazwy niektórych zabawek w języku angielskim, a dzisiaj pora na kolejne.
(teddy) bear – miś
blocks – klocki
dinosaur – dinozaur
kite – latawiec
plane – samolot
train – pociąg
Wysłuchajcie pierwszą część piosenki, a w drugiej części sami spróbujcie nazwać zabawki
https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E
Zachęcam Was również do zrobienia takiej harmonijkowej mini książeczki:
https://www.teatimemonkeys.com/toys-mini-book-cut-paste-accordion-book/
A oto jak ją wykonać:
- Poproście rodziców, żeby wydrukowali dla Was strony 2 i 3 z powyższego linka (pod instrukcją znajduje się czerwony prostokącik z napisem DOWNLOAD; wystarczy go wcisnąć, żeby pobrać potrzebne materiały)
- Ze strony nr 3 wytnijcie cienie zabawek. UWAGA!!! Nie po liniach przerywanych, tylko tam, gdzie narysowane są nożyczki, następnie zegnijcie kartkę na pół (wzdłuż) i sklejcie, aby się nie rozkładała
- Teraz kolej na stronę nr 2: pokolorujcie zabawki i wytnijcie po przerywanych liniach.
- Zastanówcie się, który cień należy do której zabawki i przyklejcie je we właściwe miejsca
- Zegnijcie kartkę wzdłuż przerywanych linii, w przeciwnych kierunkach i harmonijkowa mini książeczka gotowa.
Życzę miłej lektury!
Starszaki też dowiedzą się dzisiaj czegoś nowego???? Dzisiaj nowymi dla Was słowami opisującym pogodę są słowa
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
windy – wietrznie
cold – zimno
foggy – mgliście
hot – gorąco
stormy – burzowo
Na pewno zauważyliście, że obok tych słów pojawiło się również pytanie
How`s the weather? i słusznie domyślacie się, że znaczy ono: Jaka jest pogoda? Jest jeszcze jeden sposób, żeby zapytać o pogodę: What`s the weather like?
Żeby odpowiedzieć na nie pięknie, całym zdaniem trzeba powiedzieć:
It`s cold – Jest zimno
It`s windy – Jest wietrznie
It`s sunny – Jest słonecznie
i tak dalej….
A teraz zobaczcie jakie przygody z pogodą mają Steve i Maggie:
https://www.youtube.com/watch?v=pd5kLz3jc4o
https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc
Myślę, że teraz będziecie już umieli opisać pogodę, a więc… What`s the weather like?
22.04.ŚRODA
Witajcie, Dzieciaki! Dzisiaj kolejne spotkanie z językiem angielskim. Mam nadzieję, że wszyscy gotowi
Maluchy dowiedzą się dzisiaj jak w języku angielskim nazywają się ich ulubione zabawki, a przynajmniej niektóre z nich.
ball – piłka
https://www.youtube.com/watch?v=ZVBd5u1N0Gk&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=16&t=0s
doll – lalka
https://www.youtube.com/watch?v=xOMld0iXX_U&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=34&t=0s
car – samochód
https://www.youtube.com/watch?v=TWDp9vwydD8
robot - robot
yo-yo – jojo
Zapraszam do wysłuchania piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI
A może spróbujecie zrobić z rodzicami robota? Będziecie potrzebowali:
- pudełko po chusteczkach owinięte folią aluminiową
- dwie roli po papierze toaletowym (mogą być pomalowane)
- dwie małe wytłoczki po jajkach (mogą być pomalowane)
- dwie zakrętki np. z mleka, wody mineralnej
- prostokątny kawałek kartonu owinięty folią aluminiową
- kolorowy karton, naklejki (obie te rzeczy można zastąpić papier kolorowym zwykłym lub samoprzylepnym)
- folię aluminiową
- taśmę klejącą
- klej
A tutaj instrukcja jak zrobić takiego robota:
https://www.youtube.com/watch?v=fiBlcEuV-Fc
Starszaki nauczą się dzisiaj jak opisywać pogodę w języku angielskim. Zacznijmy od takich zwrotów:
https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf
sunny – słonecznie
rainy – deszczowo
cloudy – pochmurno
snowy – śnieżnie
A teraz posłuchajcie piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ
Jeśli uda Wam się wydrukować karty obrazkowe z pierwszego linka poukładajcie je przed sobą i jeszcze raz wysłuchajcie piosenek, ale tym razem postarajcie się wskazywać właściwą kartę za każdym razem kiedy w piosence usłyszycie zwrot opisujący pogodę.
A jaka pogoda jest dzisiaj?
20.04.PONIEDZIAŁEK
Witam wszystkich
Dzisiaj znowu zaczniemy od maluchów.
W jakim dzisiaj jesteście nastroju? Happy? Angry? A może hungry? Albo sleepy? Nie wiecie co znaczą dwa ostatnie słowa? No to posłuchajcie piosenki, Wesołe Stworki na pewno Wam pomogą. A oprócz tego, pod linkiem do piosenki znajdziecie te dwa słowa z ich znaczeniem
https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8
hungry – głodny
sleepy – śpiący
Teraz narysujcie Wasz nastrój, a potem powiedzcie po angielsku jak się czujecie:
https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-draw-color.pdf
A jeśli będziecie mieli ochotę na trochę kolorowania, to tutaj znajdziecie coś dla siebie:
https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color.pdf
Chętnie zobaczę Wasze prace. Poproście rodziców, żeby wysłali je do mnie mailem.
A jak starszaki poradziły sobie z zapamiętaniem nazw pomieszczeń? Mam nadzieję, że poszło Wam nieźle. Sprawdźmy, czy potraficie dopasować słowa do poszczególnych obrazków. Jeśli będziecie mieli problem z odczytaniem wyrazów, kliknijcie na ikonę głośnika i usłyszycie wyraz, a wtedy na pewno pójdzie Wam łatwo.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/rooms
A tutaj wystarczy kliknąć na kropce obok wyrazu i połączyć z obrazkiem
https://www.liveworksheets.com/of48302of
Zachęcam Was do zagrania w grę memory. Poproście rodziców, żeby dwa razy wydrukowali dla Was karty, rozetnijcie je i zaczynajcie zabawę.
https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf
Oczywiście, jak zawsze, po odsłonięciu obrazka mówimy co się na nim znajduje
15.04.ŚRODA
Witam wszystkich po świętach. Mam nadzieję, że mimo trudności udało się spędzić je przyjemnie i że jesteście gotowi na kolejne spotkanie z angielskim.
Na początek, zapraszam do zabawy dzieci młodsze.
Przyglądnijcie się buźkom: https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-flashcards.pdf
Czy potraficie powiedzieć jaki nastrój wyrażają? Brawo! Podpowiem Wam teraz jak wszystkie te emocje możecie nazwać po angielsku:
happy – szczęśliwy
angry – zły
scared – przestraszony
sleepy – śpiący
A teraz Wasza kolej – spróbujcie pokazać jak wyglądacie kiedy jesteście szczęśliwi albo śpiący. Najlepiej, zróbcie to przed lustrem. Wybierzcie dowolny nastrój. A teraz poproście mamę lub tatę, żeby usiedli na wprost Was i pobawcie się z nimi. Niech próbują odgadnąć w jakim jesteście nastroju, a potem zamieńcie się rolami. Może ich zaskoczycie kiedy powiecie po angielsku jakie emocje próbują wyrazić.
Ta piosenka pomoże Wam zapamiętać nowe słowa: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?time_continue=79&v=ddCrFG1Y7ic&feature=emb_logo
Oczywiście, bawimy się z rodzicami i/lub rodzeństwem
Kolej na starszaków.
Dzisiaj porozmawiamy o domu, a właściwie o pomieszczeniach w domu. Ile potraficie wymienić? Sprawdźcie teraz czy o wszystkich pamiętaliście. Zwróćcie też uwagę na wyrazy przy każdym obrazku, a dowiecie się jak każde z pomieszczeń nazywa się w języku angielskim: https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf
A poniżej szybka ściągawka:
house – dom
bedroom – sypialnia
bathroom – łazienka
kitchen – kuchnia
dining room – jadalnia
living room – salon
garden - ogród
Zapraszam Was teraz na film z Waszymi ulubionymi bohaterami:
https://www.youtube.com/watch?v=mV-TnrvUJ9Q&list=PLF68F2582F846028F
https://www.youtube.com/watch?v=WeWv_dwnX7Y
Pamiętajcie, żeby powtarzać nazwy pomieszczeń razem ze Steve`em.
Agnieszka
Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki!
Życzę Wam , aby te Święta Wielkanocne, wbrew wszystkim przeciwnościom, przepełniały spokój, radość i wzajemna życzliwość. Niech ten czas da Wam siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość...
A jeśli znajdzie się trochę wolnego czasu w przedświątecznych przygotowaniach, oto moje dzisiejsze propozycje dla dzieciaków.
Starszym grupom na początek proponuję trochę zabawy:
https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm
A teraz sprawdźcie co zapamiętaliście:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT1.pdf
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT4.pdf
A to dla młodszych dzieci. Będą Wam potrzebne kredki i ołówek, więc szybko po nie idźcie i zaczynajcie
https://www.kidspuzzlesandgames.co.uk/wp-content/uploads/2017/04/eastercolourbynumberspotted.pdf
Pamiętacie o jakich tradycjach wielkanocnych pisałam Wam ostatnio? Może Wy też spróbujecie zorganizować poszukiwanie wielkanocnych jajek (Easter Egg Hunt). Wcale nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczą kolorowe kartki papieru, z których wytniecie jajka i ozdobicie je. Nie macie kolorowych kartek? Narysujcie jajka na zwykłych kartkach, pokolorujcie je i wytnijcie. Teraz poproście mamę lub tatę, żeby schowali jajka w różnych zakamarkach w domu i ruszajcie na poszukiwania. A potem to Wy schowajcie jajka, a rodzice niech ich szukają.
A może zorganizujecie pokaz wielkanocnych kapeluszy?
08.04. SRODA
Niedługo Wielkanoc, dlatego dzisiaj troszkę o jajkach, zajączkach i kurczątkach
Zaczniemy od Anglii.
Tam, podobnie jak u nas, jednym z symboli Wielkanocy są jajka. Różnica polega na tym, że są to głównie jajka czekoladowe (chocolate egg), którymi ludzie się dzielą w okresie Wielkanocy i dają je również dzieciom. U nas nadal bardzo popularne są jajka prawdziwe – barwione, malowane, ozdabiane na różne sposoby, takie jak na pewno co roku robicie sami lub ze swoimi rodzicami i które znacie jako pisanki (Easter egg).
Jedną z najfajniejszych tradycji w Anglii związaną z jajkami jest szukanie jajek (Easter egg hunt), które rodzice ukrywają przed dziećmi w ogrodzie lub w domu. Według tradycji, to zajączek wielkanocny (Easter bunny) chowa te jajka i niektóre dzieci wierzą, że to właśnie on to robi. Oczywiście, zwycięża dziecko, które znajdzie najwięcej jajek.
A w Stanach Zjednoczonych?
Tutaj, ciekawą tradycją jest organizowane przez samego prezydenta wielkanocne turlanie jaj (Easter egg roll). Odbywa się to na trawniku przed Białym Domem.
Tradycja, o której również warto wspomnieć to parada wielkanocna (Easter Parade). Jej główną atrakcją jest prezentacja… wielkanocnych kapeluszy (Easter bonnet).
A na koniec jeszcze coś, co mam nadzieję spodoba się wszystkim???? Wszyscy wstajemy i na chwilę zamieniamy się w zajączki. A co robią zajączki? Zobaczcie sami i róbcie to co one;)
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw
https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ
6.04.PONIEDZIAŁEK
Czy Wasze morskie wyprawy się udały? Ciekawe, czy pamiętacie jakie morskie stworzonka spotkaliście? Spróbujcie je wymienić, a może nawet narysować tutaj:
https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-write-color.pdf Jeśli nie pamiętacie, koniecznie przypomnijcie sobie piosenkę, a jeśli pamiętacie… no cóż… też sobie ją przypomnijcie:
A teraz ruszamy dalej
Najpierw zadanie dla młodszych marynarzy.
Przygotujcie kredki i zabieramy się do pracy. Narysujcie po śladzie, a potem pokolorujcie zwierzątka:
https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-trace-color.pdf
A może spróbujecie zrobić własne morze?
https://www.firstpalette.com/craft/coral-reef-diorama.html
https://trulyhandpicked.com/craft-ideas/cardboard-crafts-toys/5921/
https://supersimple.com/article/make-your-own-fish-aquarium-using-cds/
Oczywiście, to tylko podpowiedzi. Wasze morze możecie stworzyć z dowolnych materiałów. Zamiast pudełka wykorzystajcie duży słoik albo karton, a na morskie dno kaszę. Pewnie sami będziecie mieć mnóstwo pomysłów.
No to teraz coś dla starszych marynarzy.
Zastanówcie się jakie zwierzątko powinno znaleźć się na miejscu pytajnika i wpiszcie jego nazwę
https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-correct.pdf
Wy też, podobnie jak Wasi młodsi koledzy i koleżanki, możecie stworzyć własne morze. Ale dodatkowym zadaniem dla Was będzie podpisanie (po angielsku) każdego zwierzątka, które będzie w nim pływało. A może wolicie zrobić książeczkę, podobną do tej, którą zrobił Tobee:
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/a-sailor-went-to-sea/
2.04.
Dzisiaj zapraszam na spotkanie ze zwierzątkami morskimi:
seahorse – konik morski
jellyfish – meduza
turtle – żółw
octopus – ośmiornica
shark – rekin
whale – wieloryb
blue whale – płetwal błękitny
https://www.youtube.com/watch?v=nFxAiWkSePk
https://www.youtube.com/watch?v=t23il80l3HA&feature=emb_logo
Jak zwykle, do zabawy zapraszamy rodziców. Może mama będzie marynarzem, a Wy wybranym zwierzątkiem? A macie pomysł jakie zwierzątko może naśladować tata? Jeśli macie siostrę lub brata ich też zaproście do zabawy. Wszyscy gotowi? To możecie już ruszać na morską wyprawę, kto wie jakie inne zwierzątka jeszcze spotkacie.
A do zabawy wykorzystajcie pokolorowane przez Was zwierzątka:
Wytnijcie je, przyklejcie do paska papieru i opaska na głowę gotowa! Albo przyklejcie je do patyczka lub rurki, żeby powstały kukiełki.
Życzę udanej zabawy!
30 marca
Pamiętacie już angielskie nazwy zwierzaków z poprzedniego tygodnia? Mam nadzieję, że tak, bo dzisiaj mam dla Was kolejne:
lion – lew
tiger – tygrys
frog – żaba
toucan – tukan
zebra – zebra
giraffe – żyrafa
A teraz trochę się rozruszajcie i zaproście do wspólnej zabawy rodziców
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4
https://www.youtube.com/watch?v=6CudxvrddNQ&feature=emb_logo
Zadanie dla maluchów: połączcie zwierzątka z ich cieniami i spróbujcie je nazwać. Oczywiście po angielsku
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-match.pdf
A dla starszaków coś trudniejszego:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsPT1.pdf
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsPT4.pdf
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsC.pdf
W razie problemów można skorzystać ze słowniczka: https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm Wystarczy kliknąć na wybranym zwierzaku i pojawi się podpowiedź.
Dzisiaj kolejne spotkanie ze zwierzakami po angielsku
elephant – słoń
kangaroo – kangur
monkey – małpa
penguin – pingwin
snake – wąż
polar bear – niedźwiedź polarny
i piosenka, z którą dzieci mogą utrwalać nazwy zwierząt i trochę się poruszać:
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
Zachęcam też rodziców do włączenia się w zabawę z dziećmi. Poniżej podpowiedź????
https://www.youtube.com/watch?time_continue=169&v=WAiaPM4ny6k&feature=emb_logo
Dla małych artystów polecam karty pracy:
Grupa 3-4l
Na początek trochę kolorowania:
https://supersimple.com/downloads/elephant-coloring-page.pdf
https://supersimple.com/downloads/kangaroo-coloring-page.pdf
https://supersimple.com/downloads/monkey-coloring-page.pdf
https://supersimple.com/downloads/penguin-coloring-page.pdf
https://supersimple.com/downloads/polar-bear-coloring-page.pdf
https://supersimple.com/downloads/snake-coloring-page.pdf
Dzieciaki mogą stworzyć własne zoo rysując lub wklejając wycięte z czasopism zwierzaki:
https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-make-your-own-zoo.pdf
a poniżej trochę kolorowania, trochę wycinania i trochę wklejania. Po wykolorowaniu zwierzątek, dzieci wycinają je, a następnie dopasowują do sylwetek i naklejają
https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-color-cut-and-paste.pdf
Grupa 5-6 l
https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-follow-the-lines.pdf
https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-write-the-animal-names.pdf
Starszakom polecam grę:
https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsMatching.htm
Pozdrawiam Agnieszka Borysko
Ćwiczenia i zabawy dla dzieci 5-6 latków
Piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
https://www.youtube.com/watch?v=EGymN-Lc87M
Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=SNZRQ-C8b4M
https://www.youtube.com/watch?v=6_k0Z8Bb_2M
Słówka
mouse [maus] – mysz
cow [kau] – krowa
horse [hors] – koń
pig [pig] – świnia
hen [hen] – kura
chicken [cziken] – kurczak
goat [gołt] – koza
sheep [szip] – owca
rooster [ruster] – kogut
duck [dak] – kaczka
turkey [terki] – indyk
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
Karty pracy
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-fill-in-the-blanks.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-fill-in-the-blanks-bw.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-how-many-2.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-how-many-2-bw.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-write-the-animal.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-write-the-animal-bw.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match-bw.pdf
Ćwiczenia i zabawy dla dzieci 3-4 l
Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=3z8Yi5i9M7M
https://www.youtube.com/watch?v=v_DsIPqyFW4
https://www.youtube.com/watch?v=fbrFhBgcNyU
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Słówka
cow [kau] – krowa
horse [hors] – koń
pig [pig] – świnia
sheep [szip] – owca
rooster [ruster] – kogut
duck [dak] – kaczka
turkey [terki] – indyk
Karty pracy
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm-bw.pdf
Pozdrawiam Agnieszka Borysko