Przedszkole Publiczne Nr 27
Strona głowna  /  Język angielski
Język angielski

30.06.2020     WTOREK

 

Kochani,

dzisiaj chciałabym Wam przekazać życzenia udanych wakacji ;D

Posłuchajcie:

 

Have Fun This Summer! – Wspaniałych wakacji!

https://www.youtube.com/watch?v=YE-BI2WRnBU

 

swim – pływać

run – biegać

swing – huśtać się

ride a roller coaster – jeździć kolejką

fly on the plane – latać samolotom

throw the ball – rzucać piłkę

make new friends – zawierać przyjaźnie

 

Narysujcie swoje wymarzone wakacje.

https://twistynoodle.com/my-dream-summer-holidays-coloring-page/

 

Wytnijcie literki i wklejcie w puste pola. Pokolorujcie obrazek.

https://twistynoodle.com/have-fun-this-summer-4-coloring-page/

 

Powodzenia !!

 

24.06.2020  ŚRODA

 

Witajcie, Kochani!

Ponieważ wakacje zbliżają się wielkimi krokami, dzisiaj wprowadzę Was w wakacyjny nastrój. Na początek wysłuchajcie piosenki

 

 https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM

 

Wakacje pewnie kojarzą Wam się przede wszystkim z plażą i morzem, ale jest wiele innych miejsc, gdzie można je spędzić. Spójrzcie na wakacyjne słownictwo:

 

summer – lato

sun - słońce

beach – plaża

ocean – ocean

sea – morze

lake – jezioro

forest – las

mountains – góry

city – miasto

 

A gdzie Wy się wybieracie?

 

Maluchy, pokolorujcie obrazek

https://www.cool2bkids.com/wp-content/uploads/2019/10/Beach-Coloring-Pages-for-Toddlers.jpg

 

Starszaki, dla Was również kolorowanka, ale musicie ją pokolorować według instrukcji

https://www.cool2bkids.com/wp-content/uploads/2019/10/Beach-Color-by-Number.jpg

 

 

1 – szary              2 – różowy                   3 – zielony                     4 – czerwony

5 – żółty               6 – niebieski                  7 – jasny niebieski       8 – pomarańczowy

 

 

PONIEDZIAŁEK   22.06.2020

 

Witajcie, Dzieciaki!

Już niedługo, bo 23 czerwca, czyli w najbliższy wtorek, swoje święto będą obchodzili Wasi tatusiowie. Nie zapomnijcie o życzeniach dla nich.

Może też zechcecie zaśpiewać im taką piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg

 

I love my daddy, I love my daddy                        Kocham mojego tatusia

I love my daddy, yes I do.

Here's a kiss and a hug for you                            Oto całus i przytulas dla niego

Thank you daddy for all you do                            Dziękuję Tatusiu, za wszystko co robisz

Happy Father's Day, Happy Father's Day             Wszystkiego najlepszego

Happy Father's Day, I love you.                            Wszystkiego najlepszego, kocham Cię

 

 

A oto kilka słówek dla Was:

Father`s Day – Dzień Ojca

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=father%60s+day

 

present – prezent

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present

funny – zabawny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=funny

clever – mądry

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=clever

polite – uprzejmy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=polite

 

Zaproście Waszych tatusiów do wspólnego wysłuchania dwóch krótkich historyjek

https://www.youtube.com/watch?v=4bUnRvYBWn0

https://www.youtube.com/watch?v=DpdHlXjB__s

 

Powodzenia !!

 

 

17.06.2020       ŚRODA

 

Witajcie!

 

Dzisiaj nowa porcja słówek związanych ze sportem. Poniżej znajdziecie karty obrazkowe, które mogą posłużyć również do gry w memory

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportM.pdf

 

A tutaj, klikając na poszczególne obrazki, poznacie poprawną wymowę

https://www.anglomaniacy.pl/sportDictionary.htm#pictures

 

Zadania dla starszaków:

 

  • kliknijcie na dowolnej cyfrze. Pojawi się nazwa sportu i cztery obrazki do wyboru. Wybierzcie właściwy

https://www.anglomaniacy.pl/sportPictureTest.htm

         połączcie nazwę sportu z odpowiednim obrazkiem

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportPT1.pdf

  • wpiszcie brakujące litery

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/sportPT4.pdf

 

Zadania dla maluchów:

  • pokolorujcie obrazek

https://twistynoodle.com/basketball-4-coloring-page/

  • narysujcie po śladzie

https://twistynoodle.com/soccer-105-coloring-page/

  • pokolorujcie piłki. Spróbujcie je policzyć

https://www.colorwithfuzzy.com/support-files/sport-coloring-pages.pdf

 

Powodzenia !!

 

 

 

15.06.2020    PONIEDZIAŁEK

 

Dzień dobry wszystkim!

 

Mam nadzieję, że wszyscy lubicie sport, bo dzisiaj będziemy się uczyć właśnie o sportach.

 

soccer – piłka nożna

badminton – badminton

baseball – bejsbol

tennis – tenis

 

Tutaj dowiecie się jak poprawnie wymawiać nazwy tych sportów:

https://www.youtube.com/watch?v=X7rbyIBOEjc

 

Jestem pewna, że wszystkim udało się bezbłędnie powtórzyć wszystkie wyrazy.

 

Maluchy, zapraszam Was do oglądania:

https://www.youtube.com/watch?v=H6RHfLMBu4g

 

Starszaki, to film dla Was:

https://www.youtube.com/watch?v=uPbP3G0Wvwo

 

Powodzenia !!

 

 

10.06.2020   ŚRODA

 

Witajcie, Kochani !

Dzisiaj utrwalamy nazwy robaczków.

 

Starszaki, najpierw zapraszam Was do oglądnięcia filmu z Waszymi ulubionymi bohaterami:

https://www.youtube.com/watch?v=VrHjSDukV8w

 

A poniżej trochę zabawy dla Was:

  • narysujcie swoje ulubione robaczki i napiszcie ich nazwy
  •  
  • wytnijcie i sklejcie kostki do gry. Turlajcie nimi, a kiedy się zatrzymają, powiedzcie jakiego robaczka widzicie. Na jednej kostce są puste pola. Na nich narysujcie wybrane przez siebie robaczki, najlepiej takie, których nie ma na pozostałych dwóch kostkach.

 

Maluchy, teraz kolej na Was

Na początek, przypomnijcie sobie nazwy robaczków, które poznaliście, słuchając piosenek. Przygotujcie ołówek, kredki i zaczynamy

  • połączcie mróweczki z ich cieniami
  •  
  • pomóżcie pszczółce odnaleźć drogę do kwiatka i narysujcie ją. Postarajcie się nie dotykać krawędzi
  •  
  • narysujcie pająka po przerywanej linii i pokolorujcie go

Powodzenia !!

 

08.06.2020  PONIEDZIAŁEK

 

Dzień dobry!

Starszaki, udało Wam się zapamiętać nazwy robaczków??? A oto słówka na dzisiaj:

 

firefly – świetlik

fly – mucha

mantis – modliszka

cricket - świerszcz

dung beetle – żuk gnojowy

beetle – żuk

cockroach – karaluch

 

Powtórzcie wyrazy:

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs

 

Teraz pora na ćwiczenia:

 

 

A teraz coś dla maluchów. 

Dla Was też mam nowe słówka, a do każdego z nich piosenka i podpowiedź jak te słówka wymawiać.

A przy okazji przypomnicie sobie jak liczymy po angielsku

 

spider – pająk

 

ant – mrówka

 

bee – pszczoła

 

Zachęcam Was, żebyście pomogli pajączkowi wejść na dach po rynnie.

Wytnijcie wszystkie elementy, a potem bawcie się w trakcie słuchania piosenki

 

https://supersimple.com/downloads/the-eensey-weensey-spider-dramatic-play-set-bw.pdf

 

Powodzenia !!

 

 

03.06.2020     ŚRODA

 

Witajcie,

Kochani dzisiaj mam dla Was wesołą piosenkę o owadach. Na pewno, spotykacie te owady kiedy spacerujecie albo bawicie się np. na podwórku albo na łące. Domyślacie się już jakie to mogą być owady? Wysłuchajcie piosenki. Jestem pewna, że bardzo szybko się jej nauczycie.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=EgiQ6GliTrI&feature=emb_logo

 

butterfly – motyl

ladybug – biedronka

bumblebee – trzmiel

 

 

Maluchom proponuję takie ćwiczenia:

  • dorysujcie brakującą połówkę motylka i pokolorujcie go. A potraficie nazwać go po angielsku?
  • pomóżcie biedroneczkom dofrunąć do kwiatków. Pamiętacie jak po angielsku nazywa się biedronka?

A to dla starszaków:

  • policzcie motylki i otoczcie pętlą odpowiednią cyfrę. Pamiętajcie, liczymy po angielsku!
  • napiszcie po śladzie, a potem samodzielnie

 

Powodzenia !!

Good luck !!

 

 

01.06.2020    PONIEDZIAŁEK

 

Witajcie!

Czy wiecie jaki dzisiaj jest święto? W zeszłym tygodniu świętowały Wasze mamy, a dzisiaj jest…. Oczywiście! DZIEŃ DZIECKA! W związku z tym, przesyłam Wam wszystkim serdeczne życzenia wszystkiego najlepszego

HAPPY 

CHILDREN`S   DAY!!!

Pod linkiem poniżej znajdziecie kilka piosenek, ale tylko pierwsza dotyczy Dnia Dziecka i jest specjalnie dla Was. Oczywiście, pozostałe też możecie wysłuchać????

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y_0lYoTQ6Go

 

Happy Children’s Day to you                      Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka

Happy Children’s Day to you                      Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka

We wish you health and happiness               Życzymy Wam zdrowia i szczęścia

Happy Children’s Day to you                     Wszystkiego najlepszego w Dniu Dziecka

 

A teraz kilka nowych słówek:

 

boy [boi] - chłopiec

https://kids-flashcards.com/en/free-printable/stages-flashcards-in-english#lg=1&slide=1

 

girl [gerl] - dziewczynka

https://kids-flashcards.com/en/free-printable/stages-flashcards-in-english#lg=1&slide=2

 

child [czajld] – dziecko         children [czildren]- dzieci

https://en.islcollective.com/preview/201304/f/plurals-ppt-flashcards-fun-activities-games-games-grammar-guid_48901_9.jpg

 

Powodzenia !!

 

 

 

27.05.2020     ŚRODA 

 

Kochani, dzisiaj będzie trochę deszczowo, tak jak za naszymi oknami? Niestety, pogoda ostatnio nie dopisuje, na pewno wszystkim brakuje pięknego słoneczka, a deszczu na razie mamy dość. I stąd moja dzisiejsza propozycja dla Was:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8&feature=emb_logo

 

Może, jeśli wspólnie zaśpiewamy:

 

rain, rain, go away                   Deszczyku, deszczyku, odejdź

come again another day.        Wróć innym razem

 

deszcz w końcu przestanie padać, a zza chmur wyłoni się słoneczko. A przy okazji, przypomnicie sobie też nazwy członków rodziny w języku angielskim:

https://supersimple.com/downloads/rain-rain-go-away-flashcards.pdf

 

 

Maluchy, pokolorujcie deszcz i parasolkę według instrukcji:

https://twistynoodle.com/welcome-rain-coloring-page/

 

Starszaki, pokolorujcie i napiszcie po śladzie:

https://twistynoodle.com/rain-rain-go-away-102-worksheet/

https://twistynoodle.com/umbrella-2-worksheet/

 

Milej zabawy !!

 

25.05.2020    PONIEDZIAŁEK

 

Witajcie!

Już bardzo bardzo niedługo Wasze Mamy będą obchodziły swoje święto, dlatego tym razem napiszę kilka słów o Dniu Matki. Czy wiecie kiedy dokładnie jest ten dzień? Tak, zgadza się????  26 maja, czyli już we wtorek. Na początek mam dla Was piosenkę, którą możecie zaśpiewać swoim Mamom

 

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

 

Hugs and kisses,                      Uściski i całusy

Hugs and Kisses,                     Uściski i całusy

Just for you!                             Tylko dla Ciebie

Just for you!                             Tylko dla Ciebie

Just to tell you, Mommy,          Żeby Ci powiedzieć, Mamusiu

Just to tell you, Mommy,          Żeby Ci powiedzieć, Mamusiu

I love you!                                Kocham Cię

I love you!                                Kocham Cię

 

Zastanówcie się teraz, co możecie zrobić dla Waszych Mam, żeby ten dzień był dla nich wyjątkowy. Oto piosenka, w której znajdziecie kilka propozycji:

 

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

  • clean room – posprzątać pokój

https://clipartstation.com/wp-content/uploads/2017/11/clean-room-clipart-4.jpg

  • make bed – pościelić łóżko

https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/girl-making-bed-in-pink-bedroom-vector-19868260 

  • put toys away – odłożyć zabawki na miejsce 

http://3.bp.blogspot.com/-jOBRnGbYJic/TyzYhcgI9eI/AAAAAAAAAPM/bAp3a94dymo/s1600/2_101BGPreschool_PickUpToys.jpg 

 

A jeśli chcecie jeszcze bardziej pokazać Mamusiom jak bardzo je kochacie, pokolorujcie dla nich obrazki:

 

  • maluchy 

https://twistynoodle.com/hugs-and-kisses-2-coloring-page/ 

https://twistynoodle.com/happy-mothers-day-545-coloring-page/ 

  • starszaki 

https://twistynoodle.com/hugs-and-kisses-2-worksheet/ 

https://twistynoodle.com/happy-mothers-day-545-worksheet/ 

 

 

Czy wiecie, że w wielu krajach Dzień Matki obchodzony jest kiedy indziej, a nie 26 maja, tak jak w Polsce?

 

A flag featuring both cross and saltire in red, white and blue    w Wielkiej Brytanii w czwartą niedzielę Wielkiego Postu (w tym roku był to 22 marca)

Flag of the United States   w Stanach Zjednoczonychw drugą niedzielę maja (w tym roku był to 10 maja)

A blue field with the Union Flag in the upper hoist quarter, a large white seven-pointed star in the lower hoist quarter, and constellation of five white stars in the fly ? one small five-pointed star and four, larger, seven-pointed stars.    w Australii w drugą niedzielę maja (w tym roku był to 10 maja)

 

Miłej zabawy !!

 

 

20.05.2020    ŚRODA

 

Dzień dobry wszystkim!

 

Ostatnio miałam dla Was piosenkę na rozpoczęcie dnia, a dzisiaj będzie piosenka na zakończenie dnia. Co zwykle robicie przed zaśnięciem? Czy bohater piosenki robi to samo co Wy? Sprawdźcie sami

 

https://www.youtube.com/watch?v=v1YjJmMvnOw&feature=emb_logo

 

 

This is the way we take a bath,                 kąpiemy się
take a bath, take a bath.
This is the way we take a bath.
We do it every evening.

This is the way we put on our pajamas,         zakładamy piżamę
put on our pajamas, put on our pajamas.
This is the way we put on our pajamas.
We do it every evening.

This is the way we brush our teeth,             szczotkujemy zęby
brush our teeth, brush our teeth.
This is the way we brush our teeth.
We do it every evening.

This is the way we read a book,                 czytamy książkę
read a book, read a book.
This is the way we read a book.
We do it every evening.

This is the way we say, “Good night,”             Dobranoc
say, “Good night,” say, “Good night.”
This is the way we say, “Good night.”
We do it every evening.

This is the way we go to sleep.                  idziemy spać

 

Wysłuchajcie jeszcze jednej piosenki, może będziecie ją śpiewać lub nucić w czasie kąpieli 

https://www.youtube.com/watch?v=HVYXHMY7wvo&feature=emb_logo

 

A to moja propozycja ćwiczeń

  • dla starszaków

Pokolorujcie obrazek według instrukcji

http://www.supercoloring.com/coloring-pages/cartoon-dragon-taking-a-bath-color-by-number?version=print

  • dla maluchów

Umyjcie ząbki. Możecie wykorzystać do tego białej kredki lub farby. A może macie inny pomysł?

 

Powodzenia !

 

 

 

18.05.2020   PONIEDZIAŁEK

 

Witajcie!

 

Dzisiaj mam dla Was piosenkę na rozpoczęcie dnia, o tym co zawsze robimy po przebudzeniu. Na pewno każdy z Was wykonuje rano te czynności

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=4XLQpRI_wOQ&feature=emb_logo

 

This is the way we wash our face,                    myjemy twarz
wash our face, wash our face.
This is the way we wash our face.
Early in the morning.

Wash wash wash wash.                                            
Wash wash wash.

 

This is the way we comb our hair,               czeszemy włosy
comb our hair, comb our hair.
This is the way we comb our hair.
Early in the morning.

Comb comb comb comb.
Comb comb comb.

 

This is the way we brush our teeth,                 szczotkujemy zęby
brush our teeth, brush our teeth.
This is the way we brush our teeth.
Early in the morning.

Brush brush brush brush.
Brush brush brush.

 

This is the way we get dressed,                      ubieramy się
get dressed, get dressed.
This is the way we get dressed.
Early in the morning.

 

This is the way we go to school,                idziemy do szkoły
go to school, go to school.
This is the way we go to school.
Early in the morning.

 

 

A to jeszcze jedna piosenka o tym jak i dlaczego powinniście myć zęby

https://www.youtube.com/watch?v=wCio_xVlgQ0

Zachęcam Was do wykonania poniższych zadań:

           https://supersimple.com/downloads/brush-your-teeth-worksheet-color.pdf

 

Powodzenia !

Good luck !

 

 

13.05.2020     ŚRODA

 

Kochani, dzisiaj trochę ruchu dla wszystkich. A żeby było bezpiecznie, usuńcie ze swojego otoczenia wszystko co niepotrzebne, posprzątajcie zabawki, przesuńcie krzesła i zaczynamy.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fPMjnlTEZwU&feature=emb_logo

 

 A tutaj tekst piosenki, szybkie tłumaczenie i podpowiedź dla Was jak się poruszać:

 

Walking walking. Walking walking.                                Idziemy
Hop hop hop. Hop hop hop.                                          Podskakujemy
Running running running.                                              Biegniemy (może być w miejscu) Running running running.                                                      
Now let’s stop. Now let’s stop.                                      Zatrzymujemy się

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.                                           Idziemy na paluszkach
Jump jump jump. Jump jump jump.                              Skaczemy
Swimming swimming swimming.                                  Pływamy
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep.                                   Zasypiamy

Wake up!                                                                      Pobudka!
It’s time to go!                                                               Czas ruszać!
Are you ready to go fast?                                               Gotowi? Będzie szybko
Okay!

Walking walking. Walking walking.                               Idziemy
Hop hop hop. Hop hop hop.                                           Podskakujemy
Running running running.                                              Biegniemy (może być w miejscu) Running running running.                
Now let’s stop. Now let’s stop.                                      Zatrzymujemy się

 

Teraz odpocznijcie, a ja zachęcam Was do kilku ćwiczeń „na siedząco”

 

Starszaki, napiszcie wyrazy po śladzie, a potem spróbujcie napisać je samodzielnie:

https://twistynoodle.com/jump-worksheet/

https://twistynoodle.com/run-30-worksheet/

https://twistynoodle.com/swim-2-worksheet/

https://twistynoodle.com/hop-hophop-worksheet/

 

Maluchy, narysujcie linie po śladzie:

http://cleverlearner.com/pre-writing/images/preschool-pre-writing-activity-worksheet-12d.pdf

http://cleverlearner.com/pre-writing/images/preschool-pre-writing-activity-worksheet-17u.pdf

 

 

 

11.05.2020  PONIEDZIAŁEK

 

 

 

Dzień dobry!

Maluchy, dzisiaj zgodnie z obietnicą kolejne nazwy pojazdów. Oto one:

car – samochód

ship – statek

race car – samochód wyścigowy

airplane – samolot

spaceship – statek kosmiczny

 

W nauce znowu będzie Wam towarzyszył Larry. Przy okazji poznawania nowych nazw pojazdów, przypomni Wam również te, które poznaliście poprzednim razem

https://www.youtube.com/watch?v=sJGi--KigWw

https://www.youtube.com/watch?v=EwakaFnH6Fc&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=3

 

Skoro Larry opowiedział Wam już trochę o pojazdach to teraz pora na Waszą pracę. Na początek, połączcie ze sobą helikoptery liniami:

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/transportation/helicopter_trace.gif

 

Teraz narysujcie części pojazdów po przerywanych liniach:

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/alpha/ap2/tractor.gif

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/alpha/ap2/car.gif

 

Kiedy to zrobicie, pokolorujcie je , a następnie wytnijcie.

A na koniec, przyklejcie wszystkie części klejem.

 

 

Starszaki, jakie nazwy zawodów w języku angielskim pamiętacie? Dzisiaj będziecie mieli okazję przypomnieć sobie te, których nie udało Wam się zapamiętać.

Zacznijcie od połączenia nazw zawodów z odpowiednią osobą, która ten zawód wykonuje

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsPT1.pdf

 

W kolejnym zadaniu musicie wpisać nazwę zawodu. Wersja łatwiejsza, w której wpisujecie tylko brakujące litery:

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsPT4.pdf

 

i trudniejsza, w której trzeba wpisać cały wyraz:

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsC.pdf

 

Pamiętajcie, żeby w razie trudności korzystać ze słowniczka:

https://www.anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm

 

A na koniec trochę zabawy; zagrajcie z rodzicami lub/i rodzeństwem

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/occupationsM.pdf

 

W wersji podstawowej parę tworzą wyraz i odpowiadający mu obrazek, ale możecie zmienić zasady i wybrać łatwiejszą opcję, w której parę stanowią dwa takie same obrazki. Jeśli lubicie wyzwania, to wybierzcie wersję trudniejszą, w której parą będą takie same wyrazy.

A zanim zaczniecie grę, możecie pokolorować obrazki,

pozdrawiam

 

 

06.05.2020    SRODA

 

Maluchy, dzisiaj będzie mowa o pojazdach. Będzie pomagał Wam Larry, którego mieliście już okazję poznać. Na pewno często widujecie samochody, motocykle, ciężarówki…. Ale dzisiaj i następnym razem pojawią się też inne pojazdy, nie tylko te, które można zobaczyć codziennie na ulicy. Być może już się domyślacie jakie to będą. Zobaczcie sami, posłuchajcie Larry`ego i powtarzajcie 

 

tractor – traktor 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QpTxnc2ZQ58&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=22 

 

motorcycle – motocykl 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1_3g8dHM0BU&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=41 

 

helicopter – helikopter 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4hY7NtAYtcw&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=42 

 

truck – ciężarówka 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uRy6fSHNdJo&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=44 

 

 

Starszaki, poznacie dzisiaj nazwy zawodów. Na pewno niektórzy z Was wiedzą już kim chcieliby zostać w przyszłości; chłopcy marzą, żeby zostać strażakiem, policjantem, a dziewczynki tancerką, lekarką. Chociaż, pewnie jeszcze nie raz zmienicie zdanie, a może nie i niektóre z tych marzeń się spełnią. Być może wśród nazw zawodów, które dzisiaj poznacie będzie też ten Wasz wymarzony. Sprawdźcie???? 

 

Kliknijcie na wybranym zawodzie i usłyszycie jego nazwę. Powtarzajcie te wyrazy 

 

https://www.anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm 

 

cook - kucharz 
doctor – doktor 
driver - kierowca 
farmer - farmer 
fireman - strażak 
mechanic - mechanik 
nurse - pielęgniarka 
policeman - policjant 
postman - listonosz 
secretary - sekretarka 
seler - sprzedawca 
teacher – nauczyciel 

 

Spróbujcie teraz dopasować wyraz do obrazka. Najpierw kliknijcie wybraną cyfrę od 1 do 12. Pojawi się wtedy nazwa zawodu i cztery obrazki. Wybieracie ten, który według Was pasuje do wyrazu. Jeśli wybierzecie poprawnie, usłyszycie nazwę tego zawodu. A jeśli się pomylicie, musicie wybrać jeszcze raz 

 

  https://www.anglomaniacy.pl/occupationsPictureTest.htm 

 

Oczywiście, nie musicie wybierać cyfr po kolei, możecie zacząć nawet od ostatniej. I pamiętajcie: koniecznie powtarzamy każdy wyraz!!! 

 

 

 

4.05.PONIEDZIAŁEK

Witajcie, dzisiaj utrwalamy ostatnio poznane słownictwo.

 

Maluchy, na początek przypomnijcie sobie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=RNUZBHlRH4Y&feature=emb_logo

 

Teraz spróbujcie połączyć ze sobą obrazki o przeciwstawnym znaczeniu, tak jak pokazuje to przykład:

https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-worksheet-match.pdf

https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-worksheet-match-bw.pdf

 

Potraficie je nazwać? A tutaj znajdziecie jeszcze kilka innych par wyrazów:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=81&v=DzA1VQL1oME&feature=emb_logo

 

Pamiętajcie, że w czasie słuchania i oglądania wszyscy się ruszamy. Wy też spróbujcie zobrazować słowa????

 

Starszaki również zaczynają od przypomnienia:

https://www.youtube.com/watch?v=fSWfRL3LKm0

 

A skoro już przypomnieliście sobie dni tygodnia w języku angielskim to zachęcam Was do sprawdzenia swojej pamięci w grze memory:

https://www.freddiesville.com/games/days-of-the-week-memory-game/

 

Poproście rodziców o wydrukowanie kart pracy, przygotujcie ołówki i napiszcie po śladzie dni tygodnia

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/m-w-zb.gif

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/s-s-zb.gif

http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/days-week/th-f-zb.gif

 

A na koniec spotkanie ze Steve`em i Maggie. Zobaczcie, co wydarzy się tym razem

https://www.youtube.com/watch?v=yCdrxeQ63Ic

 

Czy teraz potraficie już bez podpowiedzi wymienić dni tygodnia?

 

 

Kochane maluchy, dzisiaj spotkanie z przeciwieństwami. Już na początku nasuwają się dwa wyrazy:

długi (weekend) – krótki (weekend).

A inne? Spójrzcie na obrazki: 

https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-flashcards.pdf 

open – otwarty, shut – zamknięty 

big – duży, small – mały 

please – poproszę no, thank you – nie, dziękuję 

fast – szybki, slow – powolny 

loud – głośny, quiet – cichy 

A teraz zaproście rodziców do wspólnego śpiewania 
https://supersimple.com/song/open-shut-them/ 

A tu mała wskazówka dla rodziców: 

https://supersimple.com/how-to-teach-super-simple-songs/how-to-teach-open-shut-them/ 

Oczywiście, jeśli macie inny pomysł, możecie sami zdecydować jak zobrazujecie te słowa????  

 

 

Starszaki poznają dzisiaj dni tygodnia w języku angielskim. Spróbujcie powtarzać: 

https://www.youtube.com/watch?v=fSWfRL3LKm0 

Monday – poniedziałek 

Tuesday – wtorek 

Wednesday – środa 

Thursday – czwartek 

Friday – piątek 

Saturday – sobota 

Sunday – niedziela 

I mam jeszcze dla Was łatwo wpadającą w ucho piosenkę: 

https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8 

Mam nadzieję, że się spodoba i łatwiej będzie Wam dzięki niej zapamiętać dni tygodnia 

 

 


27.04. PONIEDZIAŁEK

Dzień dobry wszystkim!

Dzisiaj, z dziećmi z młodszych grup utrwalamy nazwy zabawek. A zanim zaczniemy… czy potraficie nazwać w języku angielskim swoje ulubione zabawki?

 

Zadanie 1:

http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-3.jpg

Najpierw przyglądnijcie się obrazkowi i spróbujcie nazwać (po angielsku) zabawki, które na nim widzicie. Pokolorujcie zabawki według instrukcji po lewej stronie kartki. A czy pamiętacie nazwy kolorów? Dla zapominalskich małe przypomnienie:

https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4

 

Zadanie 2:

http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-4.jpg

Wytężcie wzrok i odpowiedzcie na pytanie: które z zabawek znajdują się w pudle? Zakreślcie kwadraciki obok tych zabawek.

 

Zadanie 3:

http://www.eduhelper.pl/files/lekcja3/Lesson3-5.jpg

Spróbujcie powiedzieć jakie zabawki udało się wyczarować czarodziejowi.

A na koniec zachęcam do oglądnięcia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=-ys84vNK16Q

 

A ze starszakami utrwalamy określenia opisujące pogodę. Na początek przypomnijmy sobie jakie określenia poznaliście:

https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA

https://www.youtube.com/watch?v=gpBuaU5OPi8

 

I zadania dla Was

 

 Zadanie 1:

Pokolorujcie obrazki i połączcie z właściwym wyrazem

http://cleverlearner.com/science/images/the-weather-preschool-worksheet.pdf

 

Zadanie 2:

Wpiszcie w luki odpowiednie wyrazy

http://cleverlearner.com/science/images/the-weather-activity-sheet.pdf

 

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytanie, które pojawiło się w ostatnim wpisie: What`s the weather like?

 

 Agnieszka Borysko

 


Ostatnio dzieci z młodszych grup poznały nazwy niektórych zabawek w języku angielskim, a dzisiaj pora na kolejne.

(teddy) bear – miś

blocks – klocki

dinosaur – dinozaur

kite – latawiec

plane – samolot

train – pociąg

 

Wysłuchajcie pierwszą część piosenki, a w drugiej części sami spróbujcie nazwać zabawki

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

 

Zachęcam Was również do zrobienia takiej harmonijkowej mini książeczki:

https://www.teatimemonkeys.com/toys-mini-book-cut-paste-accordion-book/

 

A oto jak ją wykonać:

  1. Poproście rodziców, żeby wydrukowali dla Was strony 2 i 3 z powyższego linka (pod instrukcją znajduje się czerwony prostokącik z napisem DOWNLOAD; wystarczy go wcisnąć, żeby pobrać potrzebne materiały)
  2. Ze strony nr 3 wytnijcie cienie zabawek. UWAGA!!! Nie po liniach przerywanych, tylko tam, gdzie narysowane są nożyczki, następnie zegnijcie kartkę na pół (wzdłuż) i sklejcie, aby się nie rozkładała
  3. Teraz kolej na stronę nr 2: pokolorujcie zabawki i wytnijcie po przerywanych liniach.
  4. Zastanówcie się, który cień należy do której zabawki i przyklejcie je we właściwe miejsca
  5. Zegnijcie kartkę wzdłuż przerywanych linii, w przeciwnych kierunkach i harmonijkowa mini książeczka gotowa.

Życzę miłej lektury!

 

 

Starszaki też dowiedzą się dzisiaj czegoś nowego???? Dzisiaj nowymi dla Was słowami opisującym pogodę są słowa

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

windy – wietrznie

cold – zimno

foggy – mgliście

hot – gorąco

stormy – burzowo

 

Na pewno zauważyliście, że obok tych słów pojawiło się również pytanie

How`s the weather? i słusznie domyślacie się, że znaczy ono: Jaka jest pogoda? Jest jeszcze jeden sposób, żeby zapytać o pogodę: What`s the weather like?

 

Żeby odpowiedzieć na nie pięknie, całym zdaniem trzeba powiedzieć:

It`s cold – Jest zimno

It`s windy – Jest wietrznie

It`s sunny – Jest słonecznie

 

i tak dalej….

A teraz zobaczcie jakie przygody z pogodą mają Steve i Maggie:

https://www.youtube.com/watch?v=pd5kLz3jc4o

https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc

Myślę, że teraz będziecie już umieli opisać pogodę, a więc…    What`s the weather like?

 

22.04.ŚRODA

Witajcie, Dzieciaki! Dzisiaj kolejne spotkanie z językiem angielskim. Mam nadzieję, że wszyscy gotowi

Maluchy dowiedzą się dzisiaj jak w języku angielskim nazywają się ich ulubione zabawki, a przynajmniej niektóre z nich.

ball – piłka

https://www.youtube.com/watch?v=ZVBd5u1N0Gk&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=16&t=0s

doll – lalka

https://www.youtube.com/watch?v=xOMld0iXX_U&list=PLqsYSvVJ2b7FEIf6rkEkqdFLhRjBwDNdB&index=34&t=0s

car – samochód

https://www.youtube.com/watch?v=TWDp9vwydD8

robot - robot

yo-yo – jojo

Zapraszam do wysłuchania piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

A może spróbujecie zrobić z rodzicami robota? Będziecie potrzebowali:

  • pudełko po chusteczkach owinięte folią aluminiową
  • dwie roli po papierze toaletowym (mogą być pomalowane)
  • dwie małe wytłoczki po jajkach (mogą być pomalowane)
  • dwie zakrętki np. z mleka, wody mineralnej
  • prostokątny kawałek kartonu owinięty folią aluminiową
  • kolorowy karton, naklejki (obie te rzeczy można zastąpić papier kolorowym zwykłym lub samoprzylepnym)
  • folię aluminiową
  • taśmę klejącą
  • klej

A tutaj instrukcja jak zrobić takiego robota:

https://www.youtube.com/watch?v=fiBlcEuV-Fc

Starszaki nauczą się dzisiaj jak opisywać pogodę w języku angielskim. Zacznijmy od takich zwrotów:

https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf

sunny – słonecznie

rainy – deszczowo

cloudy – pochmurno

snowy – śnieżnie

A teraz posłuchajcie piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ

Jeśli uda Wam się wydrukować karty obrazkowe z pierwszego linka poukładajcie je przed sobą i jeszcze raz wysłuchajcie piosenek, ale tym razem postarajcie się wskazywać właściwą kartę za każdym razem kiedy w piosence usłyszycie zwrot opisujący pogodę.

A jaka pogoda jest dzisiaj?


20.04.PONIEDZIAŁEK

Witam wszystkich

Dzisiaj znowu zaczniemy od maluchów.

W jakim dzisiaj jesteście nastroju? Happy? Angry? A może hungry? Albo sleepy? Nie wiecie co znaczą dwa ostatnie słowa? No to posłuchajcie piosenki, Wesołe Stworki na pewno Wam pomogą. A oprócz tego, pod linkiem do piosenki znajdziecie te dwa słowa z ich znaczeniem

https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8

hungry – głodny

sleepy – śpiący

Teraz narysujcie Wasz nastrój, a potem powiedzcie po angielsku jak się czujecie:

 https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-draw-color.pdf

A jeśli będziecie mieli ochotę na trochę kolorowania, to tutaj znajdziecie coś dla siebie:

https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color.pdf

Chętnie zobaczę Wasze prace. Poproście rodziców, żeby wysłali je do mnie mailem.

A jak starszaki poradziły sobie z zapamiętaniem nazw pomieszczeń? Mam nadzieję, że poszło Wam nieźle. Sprawdźmy, czy potraficie dopasować słowa do poszczególnych obrazków. Jeśli będziecie mieli problem z odczytaniem wyrazów, kliknijcie na ikonę głośnika i usłyszycie wyraz, a wtedy na pewno pójdzie Wam łatwo.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/rooms

A tutaj wystarczy kliknąć na kropce obok wyrazu i połączyć z obrazkiem

https://www.liveworksheets.com/of48302of

Zachęcam Was do zagrania w grę memory. Poproście rodziców, żeby dwa razy wydrukowali dla Was karty, rozetnijcie je i zaczynajcie zabawę.

https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf

Oczywiście, jak zawsze, po odsłonięciu obrazka mówimy co się na nim znajduje


15.04.ŚRODA

Witam wszystkich po świętach. Mam nadzieję, że mimo trudności udało się spędzić je przyjemnie i że jesteście gotowi na kolejne spotkanie z angielskim.

 

Na początek, zapraszam do zabawy dzieci młodsze.

Przyglądnijcie się buźkom: https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-flashcards.pdf

Czy potraficie powiedzieć jaki nastrój wyrażają? Brawo! Podpowiem Wam teraz jak wszystkie te emocje możecie nazwać po angielsku:

happy – szczęśliwy

angry – zły

scared – przestraszony

sleepy – śpiący

A teraz Wasza kolej – spróbujcie pokazać jak wyglądacie kiedy jesteście szczęśliwi albo śpiący. Najlepiej, zróbcie to przed lustrem. Wybierzcie dowolny nastrój. A teraz poproście mamę lub tatę, żeby usiedli na wprost Was i pobawcie się z nimi. Niech próbują odgadnąć w jakim jesteście nastroju, a potem zamieńcie się rolami. Może ich zaskoczycie kiedy powiecie po angielsku jakie emocje próbują wyrazić.

Ta piosenka pomoże Wam zapamiętać nowe słowa: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?time_continue=79&v=ddCrFG1Y7ic&feature=emb_logo

Oczywiście, bawimy się z rodzicami i/lub rodzeństwem

 

Kolej na starszaków.

Dzisiaj porozmawiamy o domu, a właściwie o pomieszczeniach w domu. Ile potraficie wymienić? Sprawdźcie teraz czy o wszystkich pamiętaliście. Zwróćcie też uwagę na wyrazy przy każdym obrazku, a dowiecie się jak każde z pomieszczeń nazywa się w języku angielskim: https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/House.pdf

 

A poniżej szybka ściągawka:

house – dom

bedroom – sypialnia

bathroom – łazienka

kitchen – kuchnia

dining room – jadalnia

living room – salon

garden - ogród

 

Zapraszam Was teraz na film z Waszymi ulubionymi bohaterami:

https://www.youtube.com/watch?v=mV-TnrvUJ9Q&list=PLF68F2582F846028F

https://www.youtube.com/watch?v=WeWv_dwnX7Y

Pamiętajcie, żeby powtarzać nazwy pomieszczeń razem ze Steve`em.

Agnieszka


Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki!

Życzę Wam , aby te Święta Wielkanocne, wbrew wszystkim przeciwnościom, przepełniały spokój, radość i wzajemna życzliwość. Niech ten czas da Wam siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość...

A jeśli znajdzie się trochę wolnego czasu w przedświątecznych przygotowaniach, oto moje dzisiejsze propozycje dla dzieciaków.

 

Starszym grupom na początek proponuję trochę zabawy:

https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm

A teraz sprawdźcie co zapamiętaliście:

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT1.pdf

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT4.pdf

 

A to dla młodszych dzieci. Będą Wam potrzebne kredki i ołówek, więc szybko po nie idźcie i zaczynajcie

https://www.kidspuzzlesandgames.co.uk/wp-content/uploads/2017/04/eastercolourbynumberspotted.pdf

 

Pamiętacie o jakich tradycjach wielkanocnych pisałam Wam ostatnio? Może Wy też spróbujecie zorganizować poszukiwanie wielkanocnych jajek (Easter Egg Hunt). Wcale nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczą kolorowe kartki papieru, z których wytniecie jajka i ozdobicie je. Nie macie kolorowych kartek? Narysujcie jajka na zwykłych kartkach, pokolorujcie je i wytnijcie. Teraz poproście mamę lub tatę, żeby schowali jajka w różnych zakamarkach w domu i ruszajcie na poszukiwania. A potem to Wy schowajcie jajka, a rodzice niech ich szukają.

A może zorganizujecie pokaz wielkanocnych kapeluszy?

 


08.04. SRODA

 

Niedługo Wielkanoc, dlatego dzisiaj troszkę o jajkach, zajączkach i kurczątkach                               

                  

Zaczniemy od Anglii. 
Tam, podobnie jak u nas, jednym z symboli Wielkanocy są jajka. Różnica polega na tym, że są to głównie jajka czekoladowe (chocolate egg), którymi ludzie się dzielą w okresie Wielkanocy i dają je również dzieciom. U nas nadal bardzo popularne są jajka prawdziwe – barwione, malowane, ozdabiane na różne sposoby, takie jak na pewno co roku robicie sami lub ze swoimi rodzicami i które znacie jako pisanki (Easter egg).

Jedną z najfajniejszych tradycji w Anglii związaną z jajkami jest szukanie jajek (Easter egg hunt), które rodzice ukrywają przed dziećmi w ogrodzie lub w domu. Według tradycji, to zajączek wielkanocny (Easter bunny) chowa te jajka i niektóre dzieci wierzą, że to właśnie on to robi. Oczywiście, zwycięża dziecko, które znajdzie najwięcej jajek.

 

              

 

A w Stanach Zjednoczonych?

Tutaj, ciekawą tradycją jest organizowane przez samego prezydenta wielkanocne turlanie jaj (Easter egg roll). Odbywa się to na trawniku przed Białym Domem.

Tradycja, o której również warto wspomnieć to parada wielkanocna (Easter Parade). Jej główną atrakcją jest prezentacja… wielkanocnych kapeluszy (Easter bonnet).    

 

 

A na koniec jeszcze coś, co mam nadzieję spodoba się wszystkim???? Wszyscy wstajemy i na chwilę zamieniamy się w zajączki. A co robią zajączki? Zobaczcie sami i róbcie to co one;)

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

 

6.04.PONIEDZIAŁEK

Czy Wasze morskie wyprawy się udały? Ciekawe, czy pamiętacie jakie morskie stworzonka spotkaliście? Spróbujcie je wymienić, a może nawet narysować tutaj:

https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-write-color.pdf  Jeśli nie pamiętacie, koniecznie przypomnijcie sobie piosenkę, a jeśli pamiętacie… no cóż…  też sobie ją przypomnijcie:

A teraz ruszamy dalej

Najpierw zadanie dla młodszych marynarzy.

Przygotujcie kredki i zabieramy się do pracy. Narysujcie po śladzie, a potem pokolorujcie zwierzątka:

https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-trace-color.pdf

A może spróbujecie zrobić własne morze?

https://www.firstpalette.com/craft/coral-reef-diorama.html

https://trulyhandpicked.com/craft-ideas/cardboard-crafts-toys/5921/

https://supersimple.com/article/make-your-own-fish-aquarium-using-cds/

Oczywiście, to tylko podpowiedzi. Wasze morze możecie stworzyć z dowolnych materiałów. Zamiast pudełka wykorzystajcie duży słoik albo karton, a na morskie dno kaszę. Pewnie sami będziecie mieć mnóstwo pomysłów.

No to teraz coś dla starszych marynarzy.

Zastanówcie się jakie zwierzątko powinno znaleźć się na miejscu pytajnika i wpiszcie jego nazwę

https://supersimple.com/downloads/a-sailor-went-to-sea-worksheet-correct.pdf

Wy też, podobnie jak Wasi młodsi koledzy i koleżanki, możecie stworzyć własne morze. Ale dodatkowym zadaniem dla Was będzie podpisanie (po angielsku) każdego zwierzątka, które będzie w nim pływało. A może wolicie zrobić książeczkę, podobną do tej, którą zrobił Tobee:

https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/a-sailor-went-to-sea/

 


2.04.

Dzisiaj zapraszam na spotkanie ze zwierzątkami morskimi:

seahorse – konik morski

jellyfish – meduza

turtle – żółw

octopus – ośmiornica

shark – rekin

whale – wieloryb

blue whale – płetwal błękitny

 

https://www.youtube.com/watch?v=nFxAiWkSePk

https://www.youtube.com/watch?v=t23il80l3HA&feature=emb_logo

 

Jak zwykle, do zabawy zapraszamy rodziców. Może mama będzie marynarzem, a Wy wybranym zwierzątkiem? A macie pomysł jakie zwierzątko może naśladować tata? Jeśli macie siostrę lub brata ich też zaproście do zabawy. Wszyscy gotowi? To możecie już ruszać na morską wyprawę, kto wie jakie inne zwierzątka jeszcze spotkacie.

A do zabawy wykorzystajcie pokolorowane przez Was zwierzątka:

 Wytnijcie je, przyklejcie do paska papieru i opaska na głowę gotowa! Albo przyklejcie je do patyczka lub rurki, żeby powstały kukiełki.

Życzę udanej zabawy!


30 marca

Pamiętacie już angielskie nazwy zwierzaków z poprzedniego tygodnia? Mam nadzieję, że tak, bo dzisiaj mam dla Was kolejne:

 

lion – lew

tiger – tygrys

frog – żaba

toucan – tukan

zebra – zebra

giraffe – żyrafa

 

A teraz trochę się rozruszajcie i zaproście do wspólnej zabawy rodziców

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

https://www.youtube.com/watch?v=6CudxvrddNQ&feature=emb_logo

 

Zadanie dla maluchów: połączcie zwierzątka z ich cieniami i spróbujcie je nazwać. Oczywiście po angielsku
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-match.pdf

 

A dla starszaków coś trudniejszego:

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsPT1.pdf

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsPT4.pdf

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsC.pdf

 

W razie problemów można skorzystać ze słowniczka: https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm Wystarczy kliknąć na wybranym zwierzaku i pojawi się podpowiedź.

 

Dzisiaj kolejne spotkanie ze zwierzakami po angielsku

 

elephant – słoń

kangaroo – kangur

monkey – małpa

penguin – pingwin

snake – wąż

polar bear – niedźwiedź polarny

 

i piosenka, z którą dzieci mogą utrwalać nazwy zwierząt i trochę się poruszać:

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Zachęcam też rodziców do włączenia się w zabawę z dziećmi. Poniżej podpowiedź????

https://www.youtube.com/watch?time_continue=169&v=WAiaPM4ny6k&feature=emb_logo

 

Dla małych artystów polecam karty pracy:

Grupa 3-4l

Na początek trochę kolorowania:

https://supersimple.com/downloads/elephant-coloring-page.pdf

https://supersimple.com/downloads/kangaroo-coloring-page.pdf

https://supersimple.com/downloads/monkey-coloring-page.pdf

https://supersimple.com/downloads/penguin-coloring-page.pdf

https://supersimple.com/downloads/polar-bear-coloring-page.pdf

https://supersimple.com/downloads/snake-coloring-page.pdf

 

Dzieciaki mogą stworzyć własne zoo rysując lub wklejając wycięte z czasopism zwierzaki:

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-make-your-own-zoo.pdf

a poniżej trochę kolorowania, trochę wycinania i trochę wklejania. Po wykolorowaniu zwierzątek, dzieci wycinają je, a następnie dopasowują do sylwetek i naklejają

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-color-cut-and-paste.pdf

Grupa 5-6 l

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-follow-the-lines.pdf

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-write-the-animal-names.pdf

Starszakom polecam grę:

https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsMatching.htm

Pozdrawiam Agnieszka  Borysko


 

Ćwiczenia i zabawy dla dzieci 5-6 latków

 

Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

https://www.youtube.com/watch?v=EGymN-Lc87M

Filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=SNZRQ-C8b4M

https://www.youtube.com/watch?v=6_k0Z8Bb_2M

 

Słówka

mouse [maus] – mysz

cow [kau] – krowa

horse [hors] – koń

pig [pig] – świnia

hen [hen] – kura

chicken [cziken] – kurczak

goat [gołt] – koza

sheep [szip] – owca

rooster [ruster] – kogut

duck [dak] – kaczka                           

turkey [terki] – indyk

 

1 – one

2 – two

3 – three

4 – four

5 – five

6 – six

7 – seven

8 – eight

9 – nine

10 – ten

Karty pracy

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-fill-in-the-blanks.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-fill-in-the-blanks-bw.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-how-many-2.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-how-many-2-bw.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-write-the-animal.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-write-the-animal-bw.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match-bw.pdf


Ćwiczenia i zabawy dla dzieci 3-4 l

 

Filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=3z8Yi5i9M7M

https://www.youtube.com/watch?v=v_DsIPqyFW4

https://www.youtube.com/watch?v=fbrFhBgcNyU

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Słówka

cow [kau] – krowa

horse [hors] – koń

pig [pig] – świnia

sheep [szip] – owca

rooster [ruster] – kogut

duck [dak] – kaczka                           

turkey [terki] – indyk

Karty pracy

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm-bw.pdf

Pozdrawiam Agnieszka  Borysko


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-29